Seb's til Basarene!

Teksten under ble lørdag 20. januar lagt ut på MinSak.no, og fikk i løpet av 5-6 timer nesten 500 underskrifter. Saken er dermed sendt videre til Hamar kommune og det er ikke mulig å skrive under lenger. Det er mange andre som også ønsker å vise sin støtte til denne saken. Derfor lager vi en åpen underskriftskampanje, som alle kan skrive under på, også de som ikke er bosatt i Hamar kommune.

"Basar-bygningen ved Stortorget har den siste tiden stått tomt. Etter gjentatte forsøk på såkalt «fine dining» kan det virke som om dette er et tilbud Hamar enten ikke er klar for, eller som vi tror; det finnes nok alternativer allerede. Samtidig har vi lokale entreprenører med en solid og sunn driftshistorie på leting etter nye lokaler etter brannen 26. januar 2022.

Seb´s Hotel og Distrikt 23 har over mange år vært et samlingspunkt for unge (og som oss; ikke fullt så unge) på Hamar og omegn. Både når det er avholdt konserter, men også ved andre arrangementer som «søndagsdart» i sommerhalvåret har det vært mulig å treffe kjente og likesinnede. Om du kom alene eller med en vennegjeng følte du deg alltid som hjemme. I etterkant av brannen ble det opprettet en Spleis for å hjelpe driverne i gang igjen, og i løpet av kort tid ble det mottatt over 300 000,-. Denne spleisen ble for øvrig opprettet av en person fra et helt annet sted av landet. Det ble i tillegg avholdt en støttekonsert på Gregers, der alt som kunne krype og gå av band tilknyttet Hamar, og Seb´s, ønsket å bidra.

Driverne av Seb´s Hotel og Distrikt 23 har vist tydelig interesse for Basarene. De har vist at de klarer å drive sunt og stabilt over tid. Hamars innbyggere har vist at de ønsker Seb´s Hotel tilbake. Hamar kommune, som utleier, har opplevd at det er vanskelig å drive tradisjonell restaurantdrift i Basar-bygningen.

Forslag: Hamar kommune går i forhandlinger med Roar Øverli og Hein Rikar Steen Michaelsen om utleie av Basar-bygningen".

Halvor Myklebust og Gaute Smestad Pedersen    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Halvor Myklebust og Gaute Smestad Pedersen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.