La Ehsan få bli

Lørdag den 15.11.14 ble min klassekamerat og gode venn Ehsan sendt ut av landet. Han fikk endelig avslag på oppholdstillatelse for tre uker siden, og ble hented av politiet den 14.11.14. Ehsan er en meget smart person, og han er en veldig god medelev. Han har hjulpet andre elever med å oppnå et høyere faglig nivå, spesielt i de viktige realfagene. Han er også en lovende fotballspiller, og en veldig snill person generelt. Skjønner virkelig ikke hvordan de kan sende ut sånne som han, som har høye ambisjoner og som vil bidra til det norske sammfunnet. Det er mange asylsøkere som ikke bidrar noe i det hele tatt, men de får bli. Ehsan får ikke.

Ehsan har bodd på Drevsjø i Engerdal kommune sammen med en familie bestående av mor, far og to søsken. De har bodd i Norge i rundt tre og et halvt år, og de snakker flytende norsk. De har blitt en del av det norske samfunnet, både kulturelt og sosialt.

Det må være noe som kan gjøres med dette. Mange medelever, inkludert meg,  har engasjert oss i denne saken, og vi har kontaktet både advokater, politi, NOAS, og flere andre. Vi har allerede vært ute i media med saken, og vi kommer til å gå videre hvis det ikke skjer noe mer. Rettssaken hans skal behandles i Februar, men dette er ganske lenge til. Å leve i en så utrygg by som Kabul i mange måneder er absolutt ikke det vi unner han. Førsteprioriteten vår er å få han hjem tidligere, men siden dette kan bli svært vanskelig, fokuserer vi på å holde han og familien hans så trygge som mulig.

Meningen med denne kampanjen er rett og slett å få underskrifter, sånn at vi kan vise at det norske samfunnet at Ehsan er verdsatt. Vi skal motbevise de som vil sende han ut. Dersom det er noe du lurer på, er det bare å kontakte meg på e-post: jesper.nohr@yahoo.no

Du kan lese mer om saken her: http://bit.ly/1yjWVul

VIKTIG: For å få bekreftet signaturen må du gå inn på e-mailen du oppga og klikke på linken.