Hurghada som reisemål fra Oslo

Hurghada, Egypt er en fantastisk feriedestinasjon med muligheter til å ha en avslappende ferie på en av byens mange resorter men også mange andre muligheter.

Har du lyst på en utflukt til Luxor for å oppleve Kongenes Dal, Karnak Tempel og en båttur på Nilen, så er denne magiske byen en 3 timers busstur unna.

Rødehavet er en av de flotteste snorkle og dykkedestinasjonene i verden og havet holder aldri under 22 grader. Mulighet for å se delfiner er stor.

Hurghada by er en spennende plass med rom for alle ønsker fra det arabiske bylivet i El Dahar, til flotte brosteinslagte gater i Memsha, der både Hurghada Akvarium, Hard Rock Cafe mm er plassert.
Mellom El Dahar og Memsha finner du Sakkala med et yrende folkeliv hele døgnet.

Hurghada Marina er en fredelig plass med flotte restauranter og nærhet til den store vakre El Mina moskeen som er verdt et besøk.

Hurghadas kystlinje er lang, nord for byen finner du El Gouna, den lille skjermede kanalbyen med små lave "Kardemommebyhus", TukTuk-er i gatene og en flott Marina.

Helt syd i byen finner man Sahl Hasheesh med fantastiske strender og resorter.

Å ta turen til Kairo og oppleve pyramidene og denne smeltedigelen av en verdensmetropol med Old Cairo og markedsgaten Kahl el Kahlili er magisk hvis man setter av tid til en 6 timers busstur,  tar et rutefly eller overnatter på en av byens Hotel.

I Hurghada finnes det nå 2 store kjøpesenter med faste priser som er verdt et besøk.

Det Egyptiske pund har falt mye og er svært gunstig for norske lommebøker i tillegg til et veldig lavt prisnivå sammenlignet med feks andre "sydenland" i Europa.

Egypt har fått et ufortjent rykte etter den arabiske våren, få har fanget opp at det er positive reiseråd fra UD gjennom mange år.

Vi er mange som har funnet veien til Hurghada via Istanbul og andre Europeiske flyplasser eller med direktefly fra både Sverige og Danmark de siste årene. At Nordmenn ikke skal ha et direkte tilbud fra Oslo, når flyreisen kun er 5,5 time håper kan endres i framtida og oppfordrer derfor alle reiseselskap om å få Hurghada tilbake på programmet. Rødehavet er der, hotellene like så, Egypterne er vennlige og trenger definitivt å få tilbake flere turister til landet sitt.

Ved å signere gir jeg Norsk i Hurghada fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.