NEI, Nrk brennpunkt bør ikke sende filmen mot pelsdyroppdrett !

Quoted post

Karine

#6 Re:

2014-12-08 00:47

#5: Kristine -  

 Dette handler ikke om å ikke vise frem næringen ,det gjør pelsdyrbøndern gladelig ,men ikke på uærligvis ,slik denne karen har opptredd,det er det som er krittikkværdig. Pelsdyrbøndern har ikke noe å skjule. Tror ikke du heller ville blitt filmet i skjul over en 2 års periode f.eks av en i Barnevernet ,så klippet å limt slik at f.eks agendaen var at den som gjorde det ville fra ta deg barnet... Hva tror du den personen hadde gjort ,jo klippet og limt slik han selv ville det skulle se ut. skjulte opptak er ikke greit uansett hva en driver på med... Så da syns du egentlig det er greit at folk går rundt å filmer andre i skjul ??? Ja det sier mye om deg og . skammelig

Replies


Gjest

#12 Re: Re:

2014-12-08 00:56:19

#6: Karine - Re:  

 Hvis barnevernet hadde filma hos meg hadde de kunnet filma i  sà mange àr de ville, de hadde aldrig fatt filma meg med blàmerker eller utsulta. Fodri mamman min ikke var et ignorant menneske som brukervold og trusler mot barn.

 

  Hadde du syntes det samme om noen hadde gàtt inn med skult kamera og avdekka mangelful oppflolging og omsorgssvikt pa f.eks. gamlehjel eller sykehus? Var du like fobanna da Kadra avslòrte Imanen som ga vell tvilsomme ràd? Hvodan foreslàr du at man skal luke ut dem som tydelig ikke driver bra bruk da? Vente til de melder seg inn selv?


Gjest

#16 Re: Re:

2014-12-08 02:56:55

#6: Karine - Re:  

 Det er virkelig ikke vanskelig å forstå, med mindre man er såpass blindet av fordommer at sunn fornuft for lengst har tatt kvelden. 

Det som er problemet er at det er snakk om sterkt redigert film som ignorerer sammenheng og objektivitet for å gi et falskt bilde. Veldig enkelt. Michael Moore har gjort en karriere ut av det. Følg hvem som helst i to år og du vil ha nok materiale til å framstille de som livsfarlige psykopater. 

 

Jeg er imot pelsdyrnæringen selv, men har absolutt ingen interesse av å se en film som likså godt kunne vært en PETA (toppen av idioti innenfor "dyrevern") produksjon. Hva er vitesen med å filme og lage en dokumentar hvis man ikke skal framstille sannheten og la folk avgjøre ting ut ifra det?

Enhver sak som må støttes opp av løgn og falskneri er en svak sak. 

Kristine

#48 Re: Re:

2014-12-08 22:01:50

#6: Karine - Re:  

Så dyremishandling er greit så lenge du ikke trenger å se det? Jeg har selv vært på en pelsdyrfarm og sett forholdene der, sammen med bonden. Det var direkte grusomt og kvalmende. De som lever av å mishandle dyr, har gjerne NULL kunnskap om dyrevelferd eller så bryr de seg bare ikke om dyret. De kan mate deg med så mye propaganda at du rett og slett ikke klarer å se virkeligheten når den står rett foran deg. Selvsagt har de noe å skjule. 

Uansett - hvis skjult kamera må til for å vise resten av Norge hvor jævlig dyrene har det i pelsdyrnæringen, er det flott at noen faktisk går inn for å skaffe bevis. Hvis jeg hadde mishandlet ungen min og noen hadde brukt skjult kamera for å skaffe bevis, hadde du vært empatisk med meg eller personen som filmet for at barnet mitt ikke skulle lide? 

Tenk deg om, det som skjer bak lukkede dører er ofte helt annerledes enn det du ser i offentligheten.