Nei til bom i Solveien
Quoted post
Finn Øystein Bergh |
#23 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ?2014-11-09 12:38#22: Sæter - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ? Nå er ikke dette noe introduksjonskurs i logikk, men "vet bedre enn alle andre" ... ? Hvis du mener noe annet enn jeg, må du pr. definisjon mene at du vet bedre enn jeg - ellers hadde du jo sagt deg enig. Og omvendt. Jeg synes det er fint vi har et samfunn hvor det er lov å lufte sin uenighet - også om det er mange man er uenig med. Tror til og med Ibsen hadde stilt seg bak det synspunktet. Han ville sikkert heller ikke diskvalifisert et synspunkt bare fordi det gikk på tvers av et politisk vedtak som ifølge en FB-side om gjennomgangstrafikken er fattet etter press. Tror også at mange har vært passive og ikke fulgt med i den politiske dokument-pingpong som har bølget frem og tilbake. Så har bommen vært satt på agendaen for alvor - dvs. gjennomføringen har rykket så mye nærmere at det er blitt åpenbart også for den passive hop - og så har mange våknet. Men her er altså flere mulige tiltak - mange av dem sannsynligvis (og du er sikkert uenig) langt bedre enn bom i Solveien. Noen er nevnt her allerede, noen er nevnt i linkene på en FB-side om dette - der jeg morer meg over å se at hensynet til trafikken på E6 og E18 (!) har vært brukt som argument mot en bom i syd. Det argumentet hadde neppe vunnet gjenklang i dag - eller tålt mye mer offentlighet. Kanskje tiden er mer moden for en tunell nå? Senketunellen under operaen har vist seg å være en teknologisk og økonomisk suksess, og erfaringen man på denne måten har vunnet kunne vært kapitalisert på i form av en senketunell fra Fiskevollbukta, rundt øyene og inn mot byen. Mye billigere enn å bore Mosseveien inn i fjellet og mye mer miljøvennlig enn å bygge "tak" over deler av veien. Med forbehold for at her er tekniske utfordringer jeg ikke kjenner til - er ikke utgangspunktet et helt annet nå, etter byggingen av Opera-tunellen? |
Replies
Sæter |
#24 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ?2014-11-09 13:36:16#23: Finn Øystein Bergh - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ? Jeg har ingen steder skrevet at jeg vet bedre enn deg eller noen andre. Jeg oppfatter selve aksjonen slik - fordi den ikke ønsker å se resultatet av et kortvarig forsøk, og fordi den ikke baserer seg på fakta som er tilgjengelig for alle. Når denne bommen skal SKJERME BOLIGSONEN i området Solveien, kan man ikke seriøst påstå at den skulle stått et helt annet sted. Da blir alternativ plassering i Lambertseterveien eller Porsgrunn like bortreist. Når det gjelder endelig løsninger på gjennomfartstrafikken generelt - blir spørsmål og svar selvfølgelig noe helt annet. Det er det du konsentrerer deg om Finn, og det er fint. Fortsett med det :-) Med vennlig hilsen Finn Stenberg , Solveien 107 :-) |
Norges Ukraina-støtte må økes drastisk!
Nei til obligatoriske Pridemarkeringer i barnehage og skole
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
NEI til vindturbiner i Skjebergmarka, Varteig og Syverstadåsen
Utesteng Israel fra Eurovision!
Grundig revisjon av rasering av norsk natur
Innspill Reguleringsplan 202406 for Mosetertoppen Øvre
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
NEI til flere høyspentmaster Madla/Krossberg/Friheim
Høyrebyråden angriper - signer oppropet for å bevare søndagen som fridag i Oslo!
Bevar Gaustadskogen
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille. Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme? Start en sosial bevegelse ved å opprette en underskriftskampanje.
Start din egen underskriftskampanjeAndre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Redd Nordpolen skole!
3457 Laget: 2025-04-15
Nei til obligatoriske Pridemarkeringer i barnehage og skole
1121 Laget: 2025-05-09
Bevar Smørås skole – for barnas fremtid og nærmiljøet!
1018 Laget: 2025-05-06
Bevar Breimyra skole - for barna og nærmiljøet!
854 Laget: 2025-05-06
Liten skole – stort hjerte – Bevar Kalvatræet skole
625 Laget: 2025-05-06
Nei til dødshjelp i Norge!
588 Laget: 2025-05-05
Stopp nedleggingen av Salhus skule – Bevar hjertet i lokalsamfunnet vårt!
1471 Laget: 2025-04-30
Ja til ferjetilbod for Austevoll, som samsvarar med trafikkgrunnlaget, stem nei til brukarbetaling.
486 Laget: 2025-05-07
Styrk barnets rettigheter – støtt ny barnelov nå!
417 Laget: 2025-05-09
Forlenge fortauet og få fotgjengerovergang i Bjørnåsveien
317 Laget: 2025-05-07
STOPP NEDLEGGELSE AV TROMØY BOKOLLEKTIV OG ELIM BOKOLLEKTIV.
213 Laget: 2025-05-07
La Bulken Barnehage leve
172 Laget: 2025-05-05
Ja til gangoverfelt ved det tilrettelagte kryssingspunktet ved Myren gårdsbarnehage
168 Laget: 2025-05-08
Utesteng Israel fra Eurovision!
21759 Laget: 2023-12-06
Redd Retiroparken
1204 Laget: 2025-04-26
NEI til monstermaster over Askøy.
707 Laget: 2025-04-11
Beskytt partnervoldsutsatte!
1396 Laget: 2025-01-28
Bevar Dyrløkkeåsen skole!
588 Laget: 2025-04-11
🦋La leken leve - Bevar Vestringsbygda barnehage🦋