Nei til bom i Solveien

Quoted post

Sæter

#24 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ?

2014-11-09 13:36

#23: Finn Øystein Bergh - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ? 

 Jeg har ingen steder skrevet at jeg vet bedre enn deg eller noen andre.

Jeg oppfatter selve aksjonen slik - fordi den ikke ønsker å se resultatet av et kortvarig forsøk, og fordi den ikke baserer seg på fakta som er tilgjengelig for alle.

Når denne bommen skal SKJERME BOLIGSONEN i området Solveien, kan man ikke seriøst påstå at den skulle stått et helt annet sted. Da blir alternativ plassering i Lambertseterveien eller Porsgrunn like bortreist. 

Når det gjelder endelig løsninger på gjennomfartstrafikken generelt - blir spørsmål og svar selvfølgelig noe helt annet. Det er det du konsentrerer deg om Finn, og det er fint. Fortsett med det :-)

Med vennlig hilsen 

Finn Stenberg , Solveien 107

:-)

Replies

Finn Øystein Bergh

#28 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ?

2014-11-10 07:39:07

#24: Sæter - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ? 

 Jeg undervurderte nok de didaktiske utfordringene her. Altså: Hvis A mener noe annet enn B, mener A pr. definisjon at A vet bedre enn B. Ellers hadde jo A sagt seg enig med B.

Nok om det.

Du skal ha takk for at du signerer med fullt navn (og for den saks skyld adresse). :-) Det synes jeg er både redelig og gavnlig for debatten. Tenk om alle hadde gjort det på nettet!

Takk også for at du legger ut info om den politiske saksgangen og relevante dokumenter. Alle er tjent med mer informasjon - og jeg tror som sagt at (altfor) mange har hatt dette under radaren frem til nå. Er det du som også har laget den ene Facebook-siden der slike dokumenter fremlegges? Jeg har i alle fall hatt glede av å bla meg gjennom disse og se hvordan synspunktene og forslagene har bølget frem og tilbake.

Hørte forøvrig på radioen i dag morges at det var 11 minutters forsinkelse på Mosseveien fra Tusenfryd til Bjørvika. Da jeg kom ned på Mosseveien rundt kl. syv, sammen med mange andre biler som alle svingte samme vei ned fra Solveien, gikk trafikken så raskt at jeg ikke holdt følge (greit å holde fartsgrensen). Køen må altså ha vært lenger syd. Det forklarer hvorfor så mange bruker søndre del av Solveien som omkjøringsfelt.

Men slikt kan man jo telle grundigere.