Ja til veterinærvakt for kjæledyr

Quoted post


Gjest

#23

2014-04-25 14:19

Jeg har 4 katter og elsker dyr, FORFERDELIG hvis dyrene ikke får akutt hjelp!!!
Jeg opplevde noen ganger i mitt liv at dyrene mine må ha akutt hjelp. De har jo følelser og kjenner smerten.

Replies

Ingrid Antaea

#26 Re:

2014-04-25 16:02:00

#23: -

Jeg har fem katter - det er en gang iblant at jeg bruker veterinær utenom åpningstiden, men det forekommer. Sist i oktober i fjor, når min utegående mons kom hjem med et sterk blødenden kutt i poten en lørdag ettermiddag. Jeg ringte veterinæren med en gang. To timer senere var vi hjemme igjen.... ikke å tenke hva som ville ha skjedd,  skulle jeg ha ventet til mandag formiddag.

I starten av 2000 hadde vi ikke veterinærvakt i Hammerfest. Det var vinter. En bekjent  kjørte med en akutt syk husky om natten i  4 timer og 14 mil en vei over fjellet til nabokommunen. Hunden holdt for å dø bak i bilen......En interessegruppe av engagerte dyreeiere med veterinærene i spissen ble dannet og forslag til løsning av problemet overbrakt til kommunen. Til slutt ordnet orføreren med en vaktordning som vi har til dags dato.

Jeg har selv opplevt kattefødser hvor jeg var flere ganger i løpet av en natt hos legen fordi veene stoppet.  Og i dag fortalte veterinærene at de begge to  i natt hadde kjempet  i timesvis om et katteliv....Katten overlevde og kommer å bli helt frisk.