Fastleger skal ikke nekte abort

Quoted post

Ellen

#50 Re: Re:

2013-10-03 22:30

#7: Tore L. Tangen - Re:

Som lege skal en tenke på pasientens beste og ikke på hva en selv føler rundt saken. Da er du ikke i riktig yrke om du ikke klarer å legge vekk dine egne synspunkter. Har man utdannet seg til å bli lege, har en tatt på seg et ansvar om å hjelpe den som ber om det, uavhengig av sine egne meninger. Er kvinnens liv i fare eller om hun virkelig ikke ønsker barnet, skal ikke en uteforstående som ikke kommer til å få noe av ansvaret for barnet ha noe å si. Dessuten, å kalle abort mord synes jeg er misvisende. Aborter blir vanligvis utført før 12 uke, og da er fosteret ikke på langt nær i stand til å leve utenfor morens mage. Det er, i mine øyne, ikke er liv ennå. Når svangerskapet er kommet så langt at barnet kan leve utefor moren er det et liv, men ikke før.

Det er min kropp. Ingen skal bestemme for meg hva jeg gjør med den. Du, som mann har ingenting du skulle ha sagt i denne saken. Det er ikke din kropp eller din rett til å bestemme over den som står i fare for å bli fratatt deg.

Min kropp= jeg bestemmer.

Replies

Tore L. Tangen

#52 Re: Re: Re:

2013-10-03 22:52:28

#50: Ellen - Re: Re:

Feministisk fjas! Den dagen barn kan gi sin godkjenning i ditt krav om å bestemme over barnets kropp skal jeg være enig med deg. Inntil da er mord mord, uansett hva du kaller det.