Ja til nedregulering av den norske ulvebestanden. 


Gjest

/ #318

2016-10-16 20:21

Signerte fordi jeg ser mye større nytteverdi av at husdyr som sau, geit, ku, hest etc, benytter ressursene i utmark og får gå der i fred, enn at man skal ha masse ulv og videre begrense jordbruket til innmark.
I tillegg er jakt på hjortevilt et stort og viktig bidrag til matauk, viktige inntekter til bønder som selger jakt, og tross alt en bedre måte å tilegne seg kjøtt på. Her ser jeg det som svært lite hensiktsmessig å konkurrere med masse ulv, som jo er en suveren elgjeger.

Jeg er på ingen måte for å utrydde ulven, men å redusere stammen kraftig slik det foreligger et vedtak om synes jeg er fornuftig. Jeg er en pragmatiker og hensyn som at ulven er et flott dyr, at den alltid har vært der og hører til i norsk natur, at man tuklet med økosystemet osv, det blir for meg argumentasjon som faller ift. argumentene for god utnyttelse av land og natur med en offensiv landbrukspolitikk. La ulven leve, for all del, men la for all del jordbruket leve og la de som bor side om side med dyr og natur til daglig få ta seg av en sunn og god landbruksforvaltning.