Ja til nedregulering av den norske ulvebestanden. 


Gjest

/ #305

2016-10-15 09:22

1) Fordi jeg vokste opp på en gård som livnærte seg av sauehold og som brukte fjellbeitene. Det var tap da også, men sjelden grunnet rovdyr. 2) Min søster og senere hennes sønn har videreført sauegården med samme tilliggende arealer. Rovdyrplagene har økt betydelig. Områder som før hadde en og annen streiferbjørn gis det nå fellingstillatelse på bjørn hvert år. 3) Jeg er avhengig av en bonde minst 4 ganger pr dag og vil at de som produserer maten jeg trenger som urbanist, kan gjøre det både fysisk, mentalt og politisk - og ikke som i dag hundses og kriminaliseres av urbane rovdyrtroende. 4) I områdene der jeg ferdes ser vi gjengroingen i naturen grunnet nedleggelse av produksjonen av sau/andre dyr. 5) Vi har alltid hatt rovdyr, dyr er ikke nasjonalister, men vandrere på begge sider av kjølen. 6) Avkom må regnes inn, noe vernesiden ikke gjør. 7) Holde rovdyrholdet på et anstendig nivå, ikke bare på vernernes nivå. 8) Da jeg vokste opp ble vi barn sendt ut i skog og mark, vitende om at det fantes et og annet rovdyr og forholdt deretter, mens jeg i dag ikke ville gjort det samme da bestanden av jerv, bjørn, ørn og ulv har økt betydelig og på sikt vil bli et betydelig problem også for de av oss som ikke lever av naturen og avler frem kjøtt og andre produkter. 9) Rovdyr er rovdyr, og i gitte situasjoner angriper de også mennesker. 10) Det mases ikke om å plukke tyttebær, multer, blåbær eller sopp lenger i min familie, da ordet bjørn gjør at min kone setter foten ned. 11) Og det er ikke min kones skyld.......