NEI TIL BRU ! Over Leirfjorden(Sørfold)

brubyggeren

/ #8 Re: Re: Ja til bru

2015-05-11 08:57

Ja til bru 

 For det første vil jeg rette litt på en uheldig formulering av meg selv. Har ingen ting I mot at familier fra andre land etablerer seg, men er litt rart at bygdenorge er blitt slik at vi det er dem I all hovedsak som står for tilflytting/etablering.  Burde vert flere som valgte å bli igjen.

Dropp in turister har nok noe å si for driften av vertshuset. Men er jo ett titalls eksempler på at lignende tilbud har klart seg etter feks en omlegging av vei. Er en omstillingsprosess som bør påbegynnes nå istedenfor å bare ytre negative tanker rundt videre drift. Vertshuset vil nok få en gull alder I de årene E6 skal bygges om, uansett utfall av trase. Så om ledelsen der utnytter dette til sin fordel og bruker noen av disse midlene som vei byggingen bærer med seg på å utvikle seg skal dere se at det går bare bra. Legge merke til rette, og reklamere seg ut som ett konferanse hotell osv.

Er vel faktisk kobbvatn som kommer dårligst ut av denne bru løsningen.  Men kan man ta så mye hensyn til 15 (?) Fastboende? Kobbvatn er for lengst blitt ett hytte paradis og det er det ikke så mye å Gjøre med. 

Om veien over Engan utbedres så skal det jo legges tilrettelagt for at vogntog skal komme seg inn og ut på en fornuftig måte. Mesteparten av industri Norge ligger jo ikke klistret til E6. 

Det med at turister stopper I kobbelv, kobbvatn og I gjerdalen er vel mindre viktig. Legger lite penger igjen. Og dem som skal til gjerdalen er vell planlagt I forveien. De få som kjører dit med en tilfeldighet kan kanskje likså greit kjøretid til strøksnes og kanskje attpåtil handle på butikken der. 

Nei tror dere kan innse når den tid kommer hvor kjekt det er å la barna fra tidlig alder få ferdes mest mulig fritt istedenfor å sitte med hjerte I halsen hver gang ett vogntog kviner I bremsene.

Men det viktigste med en ny E6 er uansett en strak og slakest mulig trase. Dette vil vanskelig la seg Gjøre med en 2 tunnel løsning fra Sommersett til Sørfjorden.  Og det samme gjelder kobbskaret. La veisikkerheten komme foran private inntresser!