NEI TIL BRU ! Over Leirfjorden(Sørfold)

brubyggeren

/ #5 Ja til bru

2015-05-10 08:23

 Synes folk I Sørfjorden nå må forstå at en ny E6 ikke skal bygges for å tilfredsstille en bygd med all hovedsak feriehus og hytter. Vertshuset har alle muligheter for å fortsette driften etter at veien er lagt om. Tror ærlig talt ikke at det er kjøttkaker på søndager som skal drifte ett vertshus uansett. Jeg personlig når jeg velger meg ut et overnattingssted I forkant av en tur så foretrekker jeg ikke de hotellene som ligger klistret I en så trafikkert vei.  Tror ikke dere I Sørfjorden forstår alt det positive som kommer med en bru over leirfjorden. Kortere vei igjennom sørfold. Kortere vei fra Mørsvik og Strøksnes til kommunesenteret og Fauske/Bodø. Ca samme kjøretid fra Sørfjorden til Sommersett  som dere har nå. Bedre muligheter for at fjellvandrere velger vertshuset som destinasjon. og sist men ikke minst det som burde veie høyest for dere som har så stor tro på fremtiden I Sørfjorden: EN BEDRE OG SIKRERE VEI FOR DERES BARN TIL OG FRA SKOLEN med ny vei under hestmyra! Eller er det flere skolebarn å ta hensyn til når veien står ferdig, eller bare feriefolk og en arbeidsstokk fra øst Europa. Mitt inntrykk er er uansett at de av dere som roper høyest bor ikke der engang! Dere har faktisk valg å flytte fra bygda deres og sitter å forlanger at dere skal komme dere lettest mulig til og fra I helgene!