Få tilbake busstidene og prisene i Trøndelag

Håkon Holte

/ #14

2014-11-06 01:37

Med allerede dårlig service fra de fleste bussjåførene (som vel og merke er i serviceyrke) syntes jeg det er komplett hull i hodet at de våger å sette opp prisene så mye hvert år. Kjøp nye busser, ta ned antall busser og fiks ny garderobe for alle mann. Men da er det ikke vi som skal betale ekstra, det er dem som skal spare ekstra for å ta seg råd. 

I Trondheim, fra heimdal - sentrum osv er det mulig å få privat-sjåfører til å komme på døren din, kjøre deg dit du skal når du vil, via facebook for samme prisen som en bussbilett. Når prisen øker kommer denne tjenesten til å bli prioritert både økonomisk og prinsippielt. 

Å som sagt, standaren på høffligheten, tolmodigheten og respekten man mottar fra de fleste bussjåførene er minimal. Har blitt nektet å gå på bussen mens den fortsatt er på bussholdeplassen. Blitt kasta av både før jeg kom fram, kasta av når jeg har sovna på bussen på siste holdeplass selvom bussen skulle samme rutetilbake og frekke kommentarer om jeg ikke har t:kort eller mobil klar. Sett bussjåfører kjøre av gåre mens gamle damer som så vidt klarer å stå har fått satt seg.  Og en lang liste med andre ting jeg har hvert missfornøyd med. Og de har baller nok til både å sette opp skilt med "vær en #busshelt og sette opp prisene 20% hvert år eller hva det er.  

Respektløst. Håpe de får konkuranse. Selvom jeg tviler. På dette punktet hadde jeg brukt en hyggelig kar med ett esel.