Ja til veterinærvakt for kjæledyr

Odin
Gjest

/ #202

2014-05-07 07:48

Er ikke dette direkte i strid med norsk lov? O.o For de dyrene dette måtte komme til å gjelde i fremtiden så vil jo dissa folka i praksis ha bidratt til å hensette dyr i vergeløs tilstand. Vil de ikke være lovstridig å stille seg døråpningen til klinikken og nekte noen å komme inn med en påkjørt hund være omtrent det samme som å nekte å gi bistand til skadet vilt?
Jeg ser ikke åssen ett sånt vedtak skiller seg fra en sånn handling. Detta er jo aktivt være til hinder for lovpålagt bistand til syke/skadede dyr.

Det her vil såvidt jeg kan lese av landsdelslisten berøre meg direkte. Jeg har 3 katter jeg har oppdratt og elsket fra nyfødt til nå. Det er en kjennsgjerning at når dyr først blir alvorlig syke, så skjer det så og si ALLTID utenom ordinær åpningstid. Dessuten har Flere klinikker i Fredrikstad slått seg sammen til ett større dyrehospital. Poenget med en sånn fusjon ville jo blitt forsvinnende liten om dyrehospitalene her og i moss brått ikke kunne tilby døgnvakt, helgevakt og akutthjelp O.o

FYI, så har jeg VESENTLIG mer til over for kattene mine enn politikerne som har kommet frem til at dette er en god løsning. Dette gjaldt også FØR jeg ble oppmerksom på dette. Så tenk hva mulighetene for å få min stemme eller i det hele tatt respekt er nå :s

De som vedtok dette har i prinsippet prøvd å diktere hvor glad man skal få lov å være i husdyrene sine. I dont care if you are GOD, you have NO right damn you! xO Bruk heller mindre spenn på møterundstykker og dyre politikermiddager din ødeland, og slutt å straffe de svakeste for DIN talentløse pengestyring >:/

En av kattene har diabetes. Hva skal jeg gjøre om hun skulle få en føling, ett sjokk eller annet illebefinnende relatert til sykdommen? Sitte å se på mens katten jeg er så glad i vrir seg i krampetrekninger og dør sakte og pinefullt foran øynene mine?
Skal eneste alternativ være å vri om nakken på en katt som fint kunne vært reddet for min regning gitt at jeg hadde tilgang på akutthjelp hadde det ikke vært for dette idiotiske vedtaket?