Foreldreaksjonen: La lærerne være lærere!

Engasjert

/ #39 Re: Re: Re: Re:

2014-01-22 00:11

#35: Engasjert lærer - Re: Re: Re:

Avklaring : Ofte betyr ikke at alle lærer gjør det ofte, det betyr at jeg ofte er vikar når en lærer er på kurs.

Ville du ikke heller kjempet for at du kunne fått gjort det du skulle innenfor normert arbeidstid og fått  betalt overtid når det var påkrevd? Da krever det helt andre tiltak enn å opprettholde dagens ordning. Det virker som om mange lærere, etter at denne saken ble fremmet, plutselig er så fornøyd med slik de har det. Istedet for å si høyt nei til nye løsninger - hvordan vil dere lærere det skal gjøres for å få/opprettholde en god skole? Det er vel bred enighet om at noe burde gjøres med den norske skolen (som etter min mening fikk store skudd for baugen etter reform 97, en reform som ødela for nesten en hel generasjon elever OG lærere)

Har selv jobbet innen IT i alle år, full stilling, og har dessverre aldri opplevd å få ta kurs i arbeidstiden. Det måtte legges til helger eller kvelder, uten overtidsbetaling. Men jeg gjorde da det, jeg ville jo være best mulig i jobben min. Slik er det stort sett innen andre arbeidsgrupper også. Vi hadde også budsjetter å følge som ikke ga rom for overtidsbetaling eller utstrakt etterutdanning,  usikkerhet i forhold til om jobben vår var trygg (lærere har vel "norges sikreste jobb"), press for at alt skulle være gjort innenfor gitte tidsrammer og at man tok ut ferie i skolens ferier eller betale ekstra barnepass.  Det dere lærere opplever er ikke noe anderledes enn stort sett alle andre yrkesgrupper opplever.