Foreldreaksjonen: La lærerne være lærere!

Engasjert

/ #32 Re: Re:

2014-01-21 22:55

#27: Engasjert lærer - Re:

Personlig ville jeg heller, som lærer/fagforening, kjempet for normert arbeidstid 8-16, høyere lønn og flere ansatte. Dette vil ta lang tid ja, men er dere ikke villig til å kjempe for fremtidens løsninger istedet for at alt skal tilpassers dagens løsninger? Litt forenklet sagt : Å kjempe for en løsning som gir arbeid på kveldstid synes for meg svært merkelig. Enhver annen arbeidstaker/arbeidsgiver ville synes det var å kjempe kampen i feil retning. Har selv bodd i utlandet i flere omganger og der er det ikke vanlig med kveldsarbeid for å opparbeide seg fri i skoleferiene. Vanlig arbeidstid 8-4 samt vanlig ferie som alle andre. Altså ikke nødvendighvis fri når eleve har fri. Noen nevner etterutdanning/kursing, dette kan utmerket taes i deler av dagens lange sommerferie istedet for på planleggingsdager i løpet av året. I norsk skole opplever jeg dessuten ofte at lærere er borte pga kurs/etterutdanning utove planleggingsdagene. Jobber selv som ringevikar på skole og blir ofte innkalt når det er slike dager.