Underskriftskampanje Sorperoa

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Underskriftskampanje Sorperoa-oppropet.


Gjest

#1

2014-01-11 11:06

Det må da gå an å legge et grustak langt unna folk. Jeg har bodd ved et grustak å det levenet og det som følger med er uutholdelig.

Gjest

#2

2014-01-11 16:36

Vil at terrenget skal vera som det har vore.
Svanhild

#3 Vedr Grindberget Fjelluttak

2014-01-12 21:42

Jeg skjønner at det er viktig å skape arbeidsplasser på et lite sted som Vinstra og jeg er opptatt av akkurat det.
Men i dette tilfelle må jeg si at jeg gleder meg og jeg har en ekkel følelse av at dette blir ikke noe greit. Jeg personlig blir en av de nærmeste naboene til dette Fjelluttaket og gleder meg ikke til det. Har alltid syntes synd i de som har bodd i nærheten av gruva borti Ruste.
Jeg vet at det blir mye støy og støv av dette, som jeg ser for meg vil "blåse" over fjellet og nedover Sorperoa.
Ved sterk vind vil det nok kunne blåse helt over til Vinstrasiden og bråket vil høres dit også.
Det å skape arbeidsplasser er med på å beholde folk i kommunen, men det spørs om vi helt vet hva vi setter i gang her. Ingen vil bo i støv og støy - jeg håper ihvertfall at det blir foretatt en uavhengig utredning slik at vi får vite konsekvensene. Det fortjener vi som bor her! Her er det så mange forskjellige meninger og man kan ikke bare tenke at alle som er motstandere av dette prosjektet ikke har greie på noen ting. Jeg er ikke motstander av dette for å protestere, men fordi jeg bor midt oppi det og ønsker å vite hva som egentlig blir konsekvensene av dette når det gjelder støy og støv.
Tone

#4 Ang. støy i forbindelse med masseuttak i Grinberget

2014-01-25 21:23

Det er lite informasjon å få angående masseuttak i Grindberget. Her er en link fra regjeringen ang. støy og diverse.
http://www.regjeringen.no/nb/dep/kld/dok/lover_regler/retningslinjer/2012/retningslinje-stoy-arealplanlegging.html?id=696317

Kanskje et nytt møte der både miljøverndepartementet, fylkeskommunen og kommunen kunne vært med hadde vært lurt?

Gjest

#5

2014-01-27 22:29

Bra.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2014-05-05 16:23