Elevopprop mot lekser

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Elevopprop mot lekser-oppropet.


Gjest

#1

2013-11-25 14:09

-få slutt på lekse :)

Gjest

#2

2013-11-25 15:15

Lekser gjør at vi yter dårligere på skolen.

Gjest

#3

2013-11-26 12:22

Lekser gir de med godt utdannet foreldre større muligheter enn de med lavere utdannede foreldre. Forskning viser at de med lavere utdannede foreldre har et gjennomsnittlig snitt på 3.3, mens de med godt utdannede foreldre har et snitt på 4.5.

Bakgrunnen til foreldrene burte ikke ha noen effekt på barnas muligheter på skolen.

Gjest

#4

2013-11-26 16:52

Jeg syns det hadde hverdt bra uten lekser, men kanskje lengre skoledager? Hadde hverdt bra og prøvd da, lekser skaper mye stress når det er prøver eller tentamener osv
Ina

#5 Lekser er idiotisk!

2014-08-28 17:42

Lekser gjør at elever blir mer negativ ovenfor skole. Lekser er en del av skolen man må ta med seg hjem. Det forkorter fritiden, ugjorte lekser fører til anmerkning, anmerkning fører til nedsatt karakter og nedsatt karakter fører til nedsatt snitt. Jeg har prøvd å tatt det opp med læreren min, men hun sier bare: ''Sånn er det her på denne skolen'', ''jeg gidder ikke diskutere dette'', ''livet er urettferdig!''.  

JEG VIL MYE HELLER HA EN TIME MED EKSTRA SKOLE ENN LEKSER!


Gjest

#6 Lekser burde i det minste være frivillig

2015-05-29 09:27

Jeg er veldig imot lekser. Jeg synes at hvis skolen din ikke tørr å ta bort lekser. Kan vi ikke i det minste komme med et kompromiss. få lekser til å bli frivillig. eller bare ha lekser i de tre hovedfagene engelsk matte og norsk. det er for mye vekt på det skriftlige arbeidet vi elever ska gjøre. Vi har prøver, innleveringer, tentamer og eksamer. er ikke det nok i massevis. Hvis en lærer ser på lekser som en mulighet for å komme fortere igjennom pensum tar lææreren feil. Fordi at de må jo sjekke leksen i timen. så det tar tid av timen der vi kunne ha gått igjennom akkurat det samme pensumet uten lekser. Og jeg kan love lærerne mer fornøyde elever hvis de slipper lekser.  DETTE ER SKREVET AV EN 9ENDE KLASSING!


Gjest

#7

2015-09-15 18:36

Jeg kommenterte dette oppropet fordi lekser ødelegger hele fritiden min. Det er mange ting jeg ikke får gjort og vært med på sammen med vennene mine på grunn av lekser. Så en leksefri skole på Bøler hadde vært løsningen på nesten alle ting.

Gjest

#8

2016-05-16 08:00

Fordi lekser tar mye av fritiden min