Lenge leve dramalinja på Gol VGS!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Lenge leve dramalinja på Gol VGS!-oppropet.


Gjest

#1

2016-10-14 08:56

Jeg har gått på dramalinjen på Gol vgs og var veldig fornøyd!:-) Jeh syns linjene skal opprettholdet.

Gjest

#2

2016-10-14 10:09

Elevene blir trygg på seg selv, lærer både empati og seg selv å kjenne. Viktigst er gleden av å lære dramafag som utvider kunnskapen om mennesker og hvordan andre ser deg. Elevene blir mer kreativ og har større rom for at mennesker er forskjellig. Jeg tror at dramafag er like viktig (om ikke mer) som de andre linjene på Gol VGS. Det er med på å bygge opp Kulturlivet i Hallingdal og Buskerud , som er like viktig som idretten

Gjest

#3

2016-10-14 13:46

Jeg går 2DRAMA på Gol VGS, og ønsker at fremtidige søkere skal kunne komme til en linje som tar deg godt imot. Vi trenger en dramalinje i Hallingdal, 15/16 åringer kan ikke flytte til Drammen for å gå der!

Gjest

#4

2016-10-14 14:07

Drama har spilt en viktig rolle for menneskers og samfunns forståelse av seg selv og andre til alle tider. Vi trenger dyktige og dedikerte folk også på dette samfunnsområdet! Elevene på sin side trenger et bredt lokalt fagtilbud som gir hver enkelt mulighet til å velge etter evner og interesser, slik at de best mulig kan utnytte indre driv og motivasjon i skolearbeidet.


Gjest

#5

2016-10-14 16:14

Jeg har selv gått på drama-linjen. Dette var 3 fantastiske og lærerrike år, med Ib og Kari Beate som 2 fantastiske lærere!! Bevar linja!!

Gjest

#6

2016-10-14 16:20

Viktig linje ;-)

Gjest

#7

2016-10-14 16:53

Jeg mener at det å ta i bruk den kreative siden til elevene i tillegg til all teori gir de en ekstra ballast. Jeg har selv en datter som har gått der.

Gjest

#8

2016-10-14 17:32

Fordi drama- og teatererfaring gir mennesker et grunnlag for å kunne takle utrolig mange utfordringer i livet. - samarbeid, kreativitet, trygghet på seg selv, problemløsing, kunne presentere seg selv, snakke i forsamlinger osv. Vi trenger mer drama i skolen, ikke mindre!

Gjest

#9

2016-10-14 23:54

Gikk i første kullet ved videregående på Gol. Var overlykkelig over tilbudet dalen fikk her! Såå glad over å få være enda tre år i heimbygda Nes.Var enda fastgrodd i hallingjord. Og mange av oss vendte tilbake etter år med videreutdanning. Her var arbeid og vi savna dalen. Ta ikke vekk tilbudene vi har! Den forbaskede sentraliseringa gjør ikke livet enklere for folk flest... men er vel bra for byråkrati og de som har mista kontakta med vanlige folk....


Gjest

#10

2016-10-15 07:53

Jeg mener at ungdom i Hallingdal har rett til et estetisk, kreativt tilbud i videregående skole. Dramalinja på Gol Vgs er et kvalitetsmessig svært godt slik tilbud; dette vet jeg både som lærer og som mor av elev på linja.

Gjest

#11

2016-10-15 12:53

Fordi ungdomen trenger no anna enn bare studie og idrett!

Gjest

#12

2016-10-17 11:42

Ungdom i Hallingdal har rett til et kreativt tilbud i videregående skole. Dramalinja på Gol VGS er et veldig godt slikt tilbud.

Gjest

#13

2016-10-20 09:27

Fordi det er et kjempeviktig tilbud til de unge! Viktig at elever på bygda også kan ha flere alternativer som andre ungdommer i bymiljø kan ta som en selvfølge. Hvorfor skal våre barn måtte flytte 25 mil til en annen skole i en alder av 16 år?

Gjest

#14

2016-10-21 03:06

Min sønn og svigerdatter gikk på denne linja. De var veldig fornøyde.

Gjest

#15

2016-10-21 07:16

Kunst og kultur er viktig i skolen. Det burde være mer av det, også i barne og ungdomsskolen. Man må ikke slutte med noe som fungerer bra og som er et viktig alternatilv til almenfaglig linje.

Gjest

#16

2016-11-04 16:55

Fordi det er dumt å miste dette tilbodet i Hallingdal.