Nei til ulv

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til ulv-oppropet.


Gjest

#301 NEI TIL ULV

2015-08-06 11:05

Makta rår, ulven består, og mat fås i butikken.. Nordmenn uten ære, lar andre ta seg av matproduksjonen sin.


Gjest

#302

2015-08-06 11:31

Ulv er et rovdyr som etter naturen tar seg til rette. Det er en utfordring å drive med husdyr (sau, geiter) der ulven herjer. En kan heller ikke være trygg for at den ikke går løs på mennesker. Historier fra 1900 års skiftet forteller om det.

Gjest

#303

2015-08-06 15:29

lojalitet for de som har blitt utsatt for ulveangrep på husdyra sine.

Gjest

#304

2015-08-06 16:03

Mat på bordet, og et åpent kulturlandskap med artsmangfold, for turistnæringen og hele landets innbyggere også i framtiden, og landbruk i hele landet. Er i mot den faunakriminaliteten innføringen av disse hybridene er, og at myndighetene velsigner dette.

Gjest

#305

2015-08-06 17:57

Ulvemassakrane i dyr på beite, ofte tett inntil husveggen hjå folk er utåleleg. Men det gjeld også folk sin livskvalitet som har desse rovdyra tett innpå seg.

Gjest

#306 Re: Pateiske ulvehatere.

2015-08-06 18:55

#16: Biodude - Pateiske ulvehatere.  

 Sjelden jeg kommenterer noe, men du er neimen ikke snau. Toskete kommentar :-)


Gjest

#307

2015-08-06 19:11

På tide å gjøre noe for Norsk husdyrhold og bosetning på våre gardsbruk. De må få levelige forhold og et trygt grunnlag for næringen. Rovdyr må begrenses til det minimale for at dette kan realiseres. Vi ønsker Norsk mat/kjøtt og ikke importert fra andre land.

Gjest

#308

2015-08-06 21:44

Vi lever bare av mat, kun mat. Det er en skam at vi i vår velstand har glemt hvor maten kommer fra. Når det i tillegg er for lite mat i verden må vi nytte alle muligheter. Ingen vil spise gras eller kvist. Men husdyr kan det. Derigjennom kan vi også, -indirekte nyttigjøre oss dette matfatet. I solidaritet med en sultende verden velger jeg mat foran ulv.

Gjest

#309

2015-08-07 09:44

Rovdyrbestanden er helt ute av kontroll i Norge og Sverige, ikke nødvendigvis fjerne alle men få kontroll med rovdyrene. det må være mulig å ha dyr på beite i Norge. ellers vil landet gro igjen. det vil folk se selv om di kom seg ut av asfalten og i naturen.

Gjest

#310

2015-08-07 20:33

Fordi jeg driver med sau

Gjest

#311

2015-08-07 20:41

Dette dyret er et fremmedelement der hvor det drives med buskap som geskjeft. Alle drapene som ulven utfører bekrefter dette.
Heldigvis har de ikke dette problemet i Troms (ennå).
La oss håpe de slipper......

Gjest

#312

2015-08-08 07:00

Ulven fordringer livskvaliteten til alt for mange, med snik innføring som igjen er den største faunakriminalitet vi har sett i innlandsnorge.
Pelle pomp
Gjest

#313

2015-08-09 07:16

Ulven er farlig for folk og fe. De vi har nå er avkom av utsatte ulver som ikke er samme stamme som de som var her før. De er også i stor grad bastarder. Pga at vi ikke kan skyte den når den kommer inn på våre enemarker, har den ingen "naturlig" skyhet. Vi har ikke villmark lenger. Den er kultivert. Ulven gjør det umulig å forvalte klovdyra våre på den beste måten. Ulven dreper ikke bare for å skaffe seg mat. Den dreper av instinkt mye mer enn den trenger. Og vi er mange flere mennesker enn for hundre år siden.  Vi skulle ikke behøve å være redde for barna våre eller hunder vi har i band.  Når ulven jager elg i hyttefeltet vårt, kan vi ikke en gang binde bikkja på verandaen lenger.  Folk er engstelige og den er ikke utrydningstruet.

 


Gjest

#314

2015-08-09 08:01

Fordi miljøforvaltningen driver egen politikk

Gjest

#315

2015-08-09 17:08

Fordi ulven er langt fra utrydningstruet og ikke lar seg kombinere med matproduksjon i Norsk utmark. Vi har rett og slett ikke noen villmark i dette landet, kun utmark.

Gjest

#316

2015-08-10 11:30

Jeg signerte fordi jeg ønsker at vi skal ha ett levende bygde Norge, som kan drive med mat produksjon uten å måtte betale for dette, i form av lidelse på både dyr og mennesker. Ulven må begrenses og helst ikke finnes i Norge lenger. Mange steder i landet er det svært begrensende for de som gjerne vil bo og drive i mer grisgrendte strøk.

Gjest

#317

2015-08-10 19:57

Russisk ulvestamme har ikke noe å gjøre i Norsk natur. Innlegget til Alf Ulven i VG av 07.08.15
var meget godt og helt på sin plass!
Vestlandsbonde

#318 Re: Innlegget til Alf Ulven

2015-08-10 21:52

#317: -  

 kan du legge ut link til innlegget, jeg finner det ikke...


Gjest

#319

2015-08-11 10:05

Fordi det er helt meningsløst at ulven skal få utbre seg og gjøre skade på husdyr. Mener "ulvevennene" romantiserer dette med ulv.

Gjest

#320

2015-08-11 14:11

Fordi jeg ikke liker at ulven tar så mye sau. Jeg vil heller ikke ha den runt her jeg bor. Er utrygg når jeg går I skogen.

Gjest

#321

2015-08-11 15:44

Jeg er overhodet ikke i mot ulv som rase, men mener Østmarka er for liten til å ha en ulvefamilie. Den fortrenger naturlige dyr som hører til der, forringer folks mulighet til friluftsliv. Den gir hunder påtvunget båndtvang hele året, og jakt med løs hund er umulig. østmarka gror igjen, da hjortedyrene som beiter blir borte. En dyrerase (ulven ) blir slik det er nå foretrukket i forhold til et rikt mangfold av skogsdyr.

Gjest

#322

2015-08-11 19:15

Mat har vi større behov for enn Rovdyr.

Gjest

#323

2015-08-12 17:51

Helt enig i Mikal Bragstad Moe sine synspunkter.
Streif ulv har gjort mye skade i Vest-agder.

Gjest

#324

2015-08-12 19:25

Fordi jeg er i mot russisk ulv i Norge. Den gjør stor skade på våre beitedyr/vilt og vi med hund tør ikke å slippe hundene i skogen. Ulven har tatt masse hunden. Ulvens inntog skaper dårlig livskvalitet for veldig mange og skaper frykt og redsel. Mange tør ikke benytte skogen. Og ulven kan angripe og drepe mennesker. Hvis noen er interessert i ulven får de dra til Langedrag. Norge har for lite områder til at vi kan ha ulv.

Gjest

#325

2015-08-12 23:15

Fordi vi ikke har egnede leveområder for ulv i Norge, vi mangler store nok sammenhengende villmarksområder, noe som fører til at ulven må gå alt for tett på folk. Noe som kan føre til angrep på især barn.
Vi bør også være mest mulig selvforsynt med sunn mat, noe økologisk lammekjøtt og viltkjøtt er.
Men skal vi oppnå dette, så må rovdyra desimeres mest mulig. Dette handler også om all annen høsting og bruk av utmark. Vi har omtrent 100 000 ulv på verdensbasis, i store villmarksområder, vi trenger ikke at bøndene må fø på en ørliten filial av alle verdens ulver.
Norges bønder skal levere menneskemat, ikke mat til rovdyr.
Derfor bør det innføres fri jakt og skuddpremier på rovdyra.