Nei til rundkjøring og biltrafikk i Leaparken!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til rundkjøring og biltrafikk i Leaparken!-oppropet.


Gjest

#1

2014-06-18 13:20

Den nye barnehagen vil komme ca 100 meter fra kanalveien. Det bør være rikelig anledning til å kjøpe eller ekspropiere grunn som i dag brukes til parkering og etablere parkering og avstigningsplass ved Kanalveien. Jeg vil tro det finnes mange barnehager som har mer enn 100 meter avstand til parkeringsplassen sin.
Gjest

#2 Miljøbarnehage

2014-06-18 17:09

Med bybanestoppet Brann Stadion like ved på den ene siden, og fremtidig Bybane til Fyllingsdalen på den andre siden, har denne barnehagen alle muligheter for å bli en "miljøbarnehage" der foreldre ikke trenger bil for å levere. Det bor dessuten svært mange barn i området, og Årstad bydel har lav barnehagedekning. Dermed flott med ny barnehage, men behovet for å levere med bil behøver ikke være der.... Hvis ikke folk fra andre bydeler skal levere der, og det er vel ikke meningen...?

Gjest

#3

2014-06-18 18:03

Hold trafikken unna parken slik at barna på Wergeland kan ha ett sted å leke, løpe og være trygge for trafikken! Det er så KORTTENKT å trekke trafikken opp i parken at man nesten må le -for man kan ikke ta dette på alvor. Men det er mange rare avgjørelser som tas i det politiske liv, så dette må man også forholde seg til. Merk: det er ingen andre gode alternativer for barn og voksne som ønsker å være aktive ute i dette området. Jeg tviler på at det er juridisk holdbart å omprioritere parkområdet på denne måten. Gir man trafikken noe innpass blir hele området utrygt, det har vi da lyst til?!

Gjest

#4

2014-06-18 18:16

Synes de skal beholde parken slik den er. For den har nok mange minner for dem som er født og oppvokst der. Har selv masse minner fra parken, jobbet i barneparken som var der, akte der om vinteren og plukket masse blåbær der.

Gjest

#5

2014-06-18 19:45

Ein forferdeleg dårleg idé som skal nedkjempast i bystyret!
Bibbi

#6 Hold trafikken borte fra parken,,,,

2014-06-18 20:15

Parken er en del av det som heter finnbergåsen haveby .dette er en oase i et ellers så overtrafikert område . Vi som vokste opp her har masse minner herfra ,og håper at våre barn og barnebarn skal kunne få de samme flotte opplevelsene med denne parken. Vi vil absolutt ikke ha mer trafikk . Men ønsker barn og unge velkommen i parken , la det bli et levende sted for alle både mennesker og dyr,
Gro

#7

2014-06-20 09:46

Her må kommunen forstår at man kan ha barnehage i parken uten å ødelegge den med biltrafikk !

Gjest

#8

2014-06-22 19:37

Forferdelig!!! byen trenger de grønne lungene! Denne parken var en gave fra Lea til sin indiske prinsesse og bør virkelige bevares. FY til politikerne :-((

Gjest

#9

2014-09-21 06:58

Jeg spør meg om kommunen og de FOLKEVALGTE-valgte politikerne egentlig er i stand til å tenke kreative løsninger. Det må da være mulig å ser på et problem fra flere synsvinkler og ikke bare et. Hvordan kan man bare komme på ideen å ofre det eneste grøntareal i området for biltrafikken - som jo egentlig skal reduseres.....