Nei til blokker på Rønningen Folkehøyskole og trafikk kaos

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2014-06-12 21:26



Gjest

#2

2014-06-14 14:02

Hvordan kan man la Rønningen være primissgiver for trafikkløsning?

Gjest

#3

2014-06-16 10:04

En avkjøring fra denne tenkte bebyggelse over Langsetløkka og oppover Lachmannsvei er helt uakseptabel, både pga. de kaotiske tilstander som gjelder idag på denne veistrekning, gjennom den meget nyttige bruk Langsetløkka har for barn, ungdom og idrettsutøvere i dag, og i særlig grad vinterstid da en trafikkøkning i dette området er totalt uforsvarlig. En trafikkavvikling fra området må i tilfelle løses mot Myrerskogveien som primærløsning og den mest naturlige, eventuelt nedover Osebakken ved en veiutbedring på denne veistrekningen.

Kim Wøien

#4 Sak fra Ditt Oslo

2014-06-17 09:57

http://touch.dittoslo.no/nordre-aker/nyheter-nordre-aker/nye-ronningen-nesten-60-nye-boliger-1.8475484

Dette kan ikke skje. Husk å dele oppropet, og engasjer deg!
Vi trenger flere signaturer

Kim Wøien

#5 Egen facebook gruppe

2014-06-17 09:59

"Nei til blokker på Rønningen" har egen Facebook-gruppe. Bli med om du ønsker siste nytt eller vil bidra.

https://www.facebook.com/groups/1438679339715876/

Gjest

#6

2014-06-17 12:05

Ingen utbygning som strider mot småhusplanen

Gjest

#7

2014-06-17 19:01

Flott at dette oppropet ble laget!

Gjest

#8

2014-06-17 21:52

Siden 1998 har foskjellig naboer klaget på støy fra skolens mange vifteanlegg, altså i 15 år.
Vi har klaget på støy fra kjøkkenvifter i 3 år, og nå fått dette test ved hjelp av Bymiljøetaten, og verdiene ligger langt over det tillatte. Når skolen arrogant overser støy problemer i dag, hvordan skal de håntere med et dobbel så stor byggningmasse?

Gjest

#9 Bolig mangel i Oslo?

2014-06-18 20:16

Det er mange Tusen kvadratmeter ledige kontorlokaler i Oslo. Hva med og heller gjøre dem om til leiligheter, med tanke på transportløsninger og plass.

Gjest

#10

2014-06-19 16:00

Alle må skjønne at Lachmannsvei ikke klarer å motta mer trafikk. Det er nok kaos som det er og med den trafikken som er per dags dato burde nedre del vært overtatt av det offentlig på grunn av mengden som bruker den, og ikke være privat vei slik det er i dag.

Gjest

#11

2014-06-27 18:18

Vi har nok trafikk I dette området og ut av området over Ring3 da veier østover er stengt med bom dvs mange vil med sikkerhet velge å kjøre I Midtoddveien forbi Kjelsås skole, og nettopp der I skoleveien har vi nok trafikk allerede. Dette blir kaotisk. Regner med at myndighetene ikke vil "voldta" oss uten en uavh trafikkanalyse?

Gjest

#12

2014-06-30 09:19

Jeg oppfordrer utbyggerne til å benytte den nåværende tilkomst vei også for nye beboere på Rønninngen for framtiden. Denne løsningen vil være den mest logiske.

Gjest

#13

2014-07-15 07:19

Utbyggingen på Rønningen må være det mest udemokratiske vedtaket som er gjort i Oslo kommune. Hva skal vi med politikere? Og er det noen vits i å stemme ved kommunevalg?

Gjest

#14

2014-07-15 10:09

Hvordan er det mulig å ta en privat- vei og gjøre den til gjensstand for en enorm trafikkvekst??

Gjest

#15

2014-07-16 08:42

Her må man ta hensyn til allerede regulert innkjøring. Dette har stor innflytelse på trafikksikkerheten rund Myrerskogveien/Lachmennsvei hvor mange barn ferdes, bl.a. til skole og fritidsaktiviteter.