Busstider Vardeåsen

I sommer endret Ruter busstidene til og fra Vardeåsen. Det resulterte i dårligere korrespondanse mellom busser og færre avganger. I tillegg har ekspressbuss til Helsfyr utgått. Det er nå kun avreise fra Lurudveien eller Åsenhagen, noe som er tungvindt for de som bor på feltet. Også mot Sørumsand har tilbudet blitt dårligere i sommer, og det går også ut over alle som pendler fra Frogner stasjon.

Vi krever med denne underskriftskampanjen at busstidene endres tilbake til det vi hadde før endringene.

Dette går spesielt ut over studenter og pendlere, som er avhengig av å komme seg på jobb og skole. I tillegg gjør det situasjonen vanskelig for barnefamilier, som skal hente og levere barn i skole og barnehage. Med så mye ventetid og få avganger, vil mange i stedet velge å ta bil til jobb og skole.

Skriv under dersom du er enig med meg i at busstidene våren 2019 var bedre enn vi opplever nå. Vi ønsker oss tilbake flere avganger, bedre korrespondanse mellom bussene og å beholde ekspressbuss til Helsfyr på morgenen. Kollektivtrafikken må være et alternativ til bruk av bil når vi for eksempel skal til Oslo, Lillestrøm eller Sørum.

Del gjerne med alle du kjenner, så kan vi levere felles underskrifter til pollitikere og Ruter.

Ved å signere gir jeg Kjersti Baraas Ruud fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.