Ta vare på veiene vi har!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Oppdatering om nye veier og motorveier for 110

2021-10-27 21:23:44

Kjære støttespillere!

Flere tusen har signert oppropet, og mye har skjedd siden vi lanserte "motorveikampanjen" mot å bygge unødvendige nye firefelts motorveier hvor det på død og liv skal bygges for 110km/t i sommer. Tusen takk!

Nye Veier reagerte raskt på kritikken, og har signalisert via media at de vil se på flere nye prosjekter på nytt, med mål om mer gjenbruk av eksisterende vei. Det er bra, men dessverre ikke nok. Staten og veimyndighetene har ikke endret "veinormalene" som sier hvordan nye veier skal bygges, og heller ikke justert trafikk-grensene for når det skal bygges for 110. Dette er heller ikke omtalt i regjeringserklæringen, noe som både er skuffende, men gjør at saken kan løftes videre politisk i løpet av perioden, om vi klarer å holde saken varm.

Vi i Naturvernforbundet har ikke tenkt å gi oss, og vil fortsette kampen for å ta vare på veiene vi har og unngå unødig nedbygging av natur, enten det er for veier, næringsarealer, hytter eller kraftanlegg. Den nye samferdelselsministeren har allerede fått et langt brev om motorveier, og vi møter både ham og nye veier i løpet av november.

Tusen takk for tilliten. Med dere på laget skal vi klare dette. Spre gjerne oppropet videre til kjente.

Hilsen Truls

Truls Gulowsen, Norges Naturvernforbund

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.