Opprop Norge må si opp EØS avtalen umiddelbart!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

EØS avtalen og valget.

2021-03-13 09:56:51

Nå er det et halvt år igjen til vi skal si vår mening om hvem som skal styre landet.

Noen er strålende fornøyde med dagens Regjering, andre vil ha inn noe nytt.

SP og Rødt bruker EØS avtalen som valgflesk fordi motstanden mot EØS stiger.

Så har vi et problem mange ikke er klar over. Vi har Stortingspartiet, Europabevegelsen som sitter med minimum 142 medlemmer av de 169 Stortingsplassene. Om noen av disse skulle gå inn for å fjerne EØS avtalen, så måtte det være for å inngå medlemskap i EU.

Men det vil ikke folket.

SP sier at de vil avvente EØS spørsmålet til "Retten har kommet med en avgjørelse". Jeg antar at de venter på utfallet av søksmålet mot ACER.

Det er alt for utydelig for meg! Det viser at SP neppe vil kreve at EØS avtalen sies opp!

Jeg for min del vil ikke gi min stemme til noen av de som er representert på Stortinget fordi det er umulig å vite hvem som virkelig vil befri Norge. Vi har en Globalisme mot Norge først. På Stortinget er det ingen som setter Norge først, det har vi sett de siste 30 år.

Jeg finner mitt parti i bolken de kaller "andre". Den bolken spår jeg vil bli så stor at vi vil se navnet på minst et av dem må politiske grafer!

Det har vært servert meningsmålinger for hva folket vil stemme på. Men spør man 1000 personer så speiler det neppe det resultatet vi får ved valget.

Det har også vært gjort spørreundersøkelser om EØS, og da fant de ut at det var flertall blant folket, men hvordan var spørsmålene formulert? Spurte de om det er godt at vi samarbeider med EU? At det er viktig å ha et godt forhold til de andre landene i Euoropa? Isåfall er jeg helt enig, men det er ikke det samme som at jeg vil at EU skal overstyre oss!

Vi har samarbeidet med EU og omverden før EØS avtalen kom. Men vi eksporterte mer til EU da vi hadde selvråderett, så at avtalen er bra for oss er ikke sant. Det som skiller EFTA avtalen fra EØS er de fire friheter. Nå er ikke jeg glad i sosial dumping, skatteparadiser og fri flyt av NAV penger ut i Europa.

Mange sitter i den villfarelsen av vi blir sittende alene i verden uten EØS avtalen, men det er bare tull. Dessuten blir vår NorExit langt enklere enn det var ved Brexit.

Stem klokt til høsten, og del gjerne oppropet.

Terje Larssen

Vi trenger forsatt at flere samles om å kreve at EØS avtalen annulleres.

2020-08-14 10:43:55

EØS avtalen gir oss stadig flere ulemper, og folk begynner i større og større grad å forstå at Politikerne på Stortinget neppe er med på kampen med å fjerne den!

155 av Stortingets 169 folkevalgte er medlemmer av Europabevegelsen!

Sist vinter reagerte flere på at nasjonalflaggene i EU parlamentet forsvant. Første skritt mot "Fullførelsen" av EU er å oppheve all selvstendighet til medlemslandene!

Det er nå bekreftet!

Koronapandemien gav mange EU land store påkjenninger, og nå har EU bundet sine medlemsland til masta med en ubegripelig gjeld! Norges EØS kontigent stiger som en konsekvens av dette.

Man kan tenke sitt om ikke Pandemien var en genial anledning til å hindre neste land fra å gjøre som Storbrittania, som klarte sin Brexit.?

Jeg frykter at EU tilhengerne på Stortinget skal forsøke å hjelpe EU mer enn vi allerede gjør.

De prøver støtt å hevde at EU er bra. Ett gode. Når de anerkjenner ulemper med EØS avtalen, vris den i retning av alle foreldene vi vil få med et fullverdig medlemsskap!

Vår egen Statsminister har sagt åpent at planen er å få oss inn i EU!

Vi må være våkne! Del oppropet til så mange som mulig.

Saken for å frigjøre oss fra EØS avtalen bør vi gå i retten med om ikke Stortinget vil følge folkeviljen!

Takk for alle bidrag.

Terje Larssen

Hei alle som har signert. Vi er langt i fra i mål. Drøye 500 signaturer er alt for lite. Spre videre :)

2020-05-24 07:18:40

Vi ser stadig hvor uheldig EØS avtalen er, og vi ser stadig at Politikere er villige til å gi EU mer og mer kontroll over landet vårt.

Mange er sinte for at utlandet kjøper opp bedrifter og raserer norsk natur og dyreliv med vindturbiner vi ikke trenger. Noen er sinte på ACER, noen er sinte på sosial dumping osv.

Ingen av de overnevnte saker hadde vel vært et tema om vi ikke hadde sluppet EU inn.

EU prøver å overkjøre det meste i Norge.  Er klar over at mange tviler, og sier at "men vi er jo ikke med i EU". Nei og jo! Vi ligger under EU. Udemokratisk fikk vi en EØS avtale.

Om den er lovlig betviler jeg sterkt. Politikere har da aldri hatt tilgang til å underlegge oss fremmede makter. Sist det skjedde var i 1940.

EØS avtalen er også en okkupasjon. Hjelp til å fri oss fra ondet!

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.