NEI til nedleggelse av Hanøy Barnehage

Hei,

Etter at Rådmannen i Askøy kommune la frem budsjettet for 2019 ble det fremlagt at det skulle skje en strukturendring i barnehagene på Askøy. Det er sjokkerende at det er blitt fremlagt på denne måten at det på formannskapsmøtet den 30.10 ble MUNTLIG sagt Hanøy vs Ramsøy barnehage. Dette er på ingen måte blitt opplyst om til fagforeninger, styrer i barnehagen eller andre vesentlige parter som burde blitt informert i denne saken.

Bakgrunnen for at Rådmannen ønsker at Hanøy barnehage skal legges ned og flyttes ut til Ramsøy er besparelser. De mener de sparer 1mill på å gjøre dette. De sier at Ramsøy bhg har "plass", dvs plass i m2 for hele hanøy bhg. MEN de må pusse opp og gjøre endringer i bygget for at dette skal la seg gjøre, dermed BRUKE penger. I tillegg er Hanøy barnehage blitt kåret til landets beste barnehage, og dette vil Rådmannen bare legge ned.

OM Hanøy barnehage blir lagt ned og overflyttet til Ramsøy, vil Samfunnshuset måtte stenge dørene. Dette innebærer at alle som benytter seg av tilbud på samfunnshuset på hanøy blir påvirket. Vær så snill og hjelp oss og signer på dette oppropet slik at vi kan få flest mulig stemmer og muligheten til å påvirke politikerne.