La tobarnsmor Marjorie få opphold i Norge!

Alma, (7 år) Angel (10 år) med foreldrene Roger og Marjorie Karlsen/Guzman kom til Norge for to år siden etter store uroligheter i Nicaragua. De flyktet og startet helt på nytt- har fått venner og slått seg til ro i Indre Østfold. Barna og deres far er norske statsborgere og moren søkte om asyl vinteren 2019.

Natt til 1.september 2020 ble deres hjem i Askim ødelagt av brann og de står atter en gang like ribbet igjen. Mange har vist vilje til å hjelpe de i denne situasjonen, men det er også et annet stort hinder som truer å splitte familien.

Rett før brannen fikk Marjorie avslag på sin søknad om opphold asyl i Norge. Hun fikk beskjed om å forlate landet 14.september samme år. De står nå i en fortvilet situasjon og risikerer å måtte være adskilt fra hverandre om mindre enn to uker. Smaalenen avis har skrevet om saken i sin nettutgave 4.september: https://www.smaalenene.no/familien-mistet-de-alt-i-brannen-na-kan-de-miste-mamma/s/5-38-855720

Vi mener at barnas beste alltid skal være først prioritering, og at det i dette tilfelle er helt klart at det er å få ha sin mor i nærheten og fortsette sin hverdag i Askim sammen. La Marjorie få opphold i Norge!

Solfrid Habte-Sønsteby, på vegne av venner    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godkjenner jeg at Solfrid Habte-Sønsteby, på vegne av venner kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.