La Solumåsen bestå som natur-, kultur- og rekreasjonsområde

bentsrudikkebyggut1.png

La Solumåsen bestå for natur- og kulturglede og opplevelser for både denne og kommende generasjoner!

Området rundt Solumåsen består i dag av golfbane, dyrka mark, Kulturhaven og skog som nærmeste rekreasjonsområde for beboere ved Grefsrud, Kleivbrottet og Ekeberg. Området er truet av planer om næringsbygg opp til 34 meter høye, og man vil også bygge ned dyrka mark. Det bygges allerede ned store områder i og rundt kommunen for næring og industri, med eksempelvis nærliggende Bentsrudområdet, Hanekleiva, ved Haslestad bruk og Rønnebergåsen og ved Nykirke. Arealendringer er som vi vet den største trusselen for biologisk mangfold! Kulturhaven er en kulturell ressurs for kommunen som kulturscene og museum med sine SEFRAK-bygninger tilbake til 1750-tallet. Museet vil lide store tap dersom den nåværende planen gjennomføres. Bli med på å markere din støtte for å bevare naturområdet og kulturhistorien ved Solumåsen.  Underskiftene vil bli overlevert politikerne i Holmestrand kommune.

Ved å signere godkjenner jeg at Julie Guttormsen kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.