Krav om norsk politisk asyl for Edward Snowden

Signèr om du mener Edward Snowden bør tilbys politisk asyl i Norge.

Anbefaler også at du leser artiklene som er linket til nedenfor.

Sitat fra Wikipedia.org:
<Edward Joseph Snowden (født 21. juni, 1983) er en Amerikansk IT-teknikker, og en Central Intelligence Agency (CIA) ansatt som arbeidet som en IT-konsulent for National Security Agency (NSA) før han lekket detaljer om et klassifisert NSA spionprogram til pressen. Snowden utga klassifisert materiale om topphemmelig NSA programmer, inkludert PRISM-overvåkingsporgrammet til The Guardian og The Washington Post i juni 2013.
Grunnleggeren av Wikileaks, Julian Assange gikk 10. juli ut og viste sin støtte til Snowden, og mente han er en helt. "Edward Snowden er en helt, som avslørte en av de mest alvorligste hendelense av dette tiåret - en snikende formulering av en overvåkingstat".>

Sitat Sveinung Rotevatn fra Venstre:
<– Å varsle om denne typen omfattende overvåking medfører en enorm risiko. Ved å gi Snowden opphold, sender Norge et tydelig signal om at det er viktig for verdenssamfunnet at man kan varsle om maktmisbruk og overvåkning uten å frykte for sin egen sikkerhet, sier leder Sveinung Rotevatn i en pressemelding tidligere denne uken fra ungdomspartiet.>

____
________