Ja til Surrogati i Norge

Vi ønsker at Surrogati skal bli lov i Norge for kvinner som selv ikke kan få egne barn. Dette må selvfølgelig skje i form av strenge krav og regler som sikrer begge parter på en god og fornuftig måte.

Mange kvinner kan ikke selv få egne barn pga manglende livmor som enten er medfødt eller et resultat av sykdom som gjør at kvinnen må fjerne livmoren. Vi har eggene men ingen sted hvor de kan få gro.

Ved denne typen surrogati vil barnet ikke være biologisk tilknyttet surrogatmoren.

Mange kvinner ønsker også å hjelpe andre kvinner med å bære frem deres barn men får ikke lov til dette pr dags dato.

Om ikke annet så ønsker vi at temaet skal opp for diskusjon og se grundigere på fordeler og ulemper med en surroagat prosess.

Sammen er vi sterkere ! Signer i dag !

Visste du at WHO sier at barnløshet er en sykdom? Noen mennesker invalidiseres av det, og det er faktisk en større påkjenning en man skulle tro.

De som argumenterer mot surrogati ved å trekke inn overbefolkning, har ikke sett nøye på befolkningsveksten i Norge. Det er ikke i Norge at verden løser sine befolkningsproblemer! Tvert i mot trengs det nye norske barn for å bremse eldrebølgen litt. Et nytt norskettet barn representerer dessuten en samfunnsøkonomisk verdi på flere titalls millioner.

Det er faktisk en menneskerett å få stifte familie:

- eller i hvert fall å prøve, med de midler og den teknologi som er tilgjengelig.

Debatter / innlegg om Surrogati ( Ingen av disse er innvolvert i dette oppropet )

Liberalen

Regjeringen