Ikke flytt Katten til Tanks!

Ledelsen på Bergen Katedralskole har bestemt at noen elever på skolen skal flyttes til nedlagte Tanks Videregående skole neste skoleår, ettersom deler av Katten skal renoveres. Det er altså snakk om at elever som har søkt og kommet inn på Bergen Katdralskole skal ha alle sine timer på en annen skole som ble forlatt på grunn av elendige forhold for elever og lærere. Dette er uakseptabelt og det er helt skandaløst ikke å frigi slik informasjon før alle søknadsfrister er gått ut. Skolen har pr. i dag (21.05.2015) enda ikke kommet med noen offisiell informasjon til elevene det gjelder, men flere pålitelige kilder (lærere) har bekreftet situasjonen. Selv om skolen skal renoveres føler vi at ledelsen er pliktig til å finne en bedre løsning enn bare å skyve elevene sine over til et nedlagt bygg med svært dårlige fasiliteter. Elevene har ikke hatt noe de skulle ha sagt i denne saken, hvilket demonstrerer den hensynsløse fremgansmåten til skoleledelsen.

Signér dette oppropet og bidra i kampen mot urettferdig behandling av ærlige skoleelver som går på Katten, ikke Tanks!

Oppdatering: Har i dag 22.05.2015 personlig fått dette bekreftet fra rektor Bjørn Kristian Jæger.