Hjelp oss å stoppe telefon- og internettblokaden praktisert av regimet i Etiopia i denne Covid-19 epidemi tiden

Oromo Forbund i Bergen og Omegn synes at nå, under denne Covid-19 epidemien, må hele verden vise solidaritet med hver andre for å stoppe spredningen av Corona viruset. En av de tingene vi alle kan bidra med i den forbindelsen er formidling av nødvendige informasjon om hvordan vi kan beskytte oss. Den beste kanalen for å gjøre nettopp dette er sosial media.

Akkurat nå er over 15 millioner mennesker som befinner seg i vest og sør Oromia, i Etiopia er utsatt for telefon- og internettblokade utført av regimet som Statsminister Dr. Abiy Ahmed, fjorårets Nobels Freds Pris vinner, leder.

Vi synes det er umenneskelig, og utfallet blir katastrofalt i et land som Etiopia, der helsesystemet er dårlig oppbygget.

Derfor er vi ute å samle så mange underskrifter som mulig for å anmode myndighetene i Norge å hjelpe disse menneskene ved å sette press på regimet for å fjerne blokkeringen og la folk flest ha tilgang til telefon og internett tjeneste.

Vi takker på forhånd for deres innsats.FB_IMG_1572285139412.jpg

Oromo Forbund i Bergen og Omegn    Kontakt personen bak underskriftskampanjen