Nei til bom i Solveien

Quoted post

Sæter

#33 Re: Re:

2014-11-12 20:55

#32: Inger Johanne Heggdal - Re:  

 Å være nedlatende overfor andre i ord eller handling er fra naturens side en umulighet for undertegnede. Jeg ber så meget om unnskyldning til de som evtl har oppfattet min noe bråsinte "sludder-kommentar" på denne måten.

En rettelse: Aktivitet i andre deler av Solveien kan jeg ikke uttale meg om. En evtl aktiv aksjon i sonen fra Nordstrandveien til Kastellet må være usedvanlig dårlig organisert. Den er helt ukjent i mitt nabolag.

Ut i fra den vedtatte boligsone, er det vel noe ulogisk at det er aktive aksjoner her.

Skulle ønske man leste hva jeg faktisk argumenterer mot, og ikke tilegge meg en egoisme og meninger jeg vitterlig ikke har gitt uttrykk for. Den form for diskusjonsteknikk synes jeg lite om. 

Uansett hvor denne boligsonen lå på Nordstrand og bommen ble plassert, ville jeg engasjert meg mot denne aksjonen. Å ville stoppe det eneste trafikktiltak vedtatt på 40 år og på helt feil grunnlag, det engasjerte meg. Kun det !

 

Med vennlig hilsen

Finn Stenberg

 

 

Replies

Inger Johanne Heggdal

#34 Re: Re: Re:

2014-11-13 10:29:19

#33: Sæter - Re: Re:  

 Problemet her er at _du_ mener årsaken til at vi vil stoppe den er "helt feil grunnlag". Det er din subjektive mening, det er ingen vedtatt sannhet eller fasit. 

Årsaken til at vi ønsker å stoppe bommen, er fordi vi tror den vil forverre situasjonen i andre gater i området. Og det fremstår som (relativt sett) ulogisk å gjøre noe bedre for noen få, ved å gjøre noe verre for mange andre - selv om det er det eneste tiltaket som har gått gjennom. 

For meg, som faktisk bor i den delen av Solveien som er absolutt mest belastet (siste del, nr 141) - så er det ikke antall passerende biler som er problemet i det hele tatt. Det er farten de holder, de farlige parkeringene i gaten (hvilket er helt unødig ettersom alle eiendommene har plass til biler inne på egen tomt), og menneskene som ikke bruker refleks. Det er en kombinasjon av ting.

Det er uansett ikke relevant, det viktigste må være å se på det totale bildet - hele situasjonen under ett. Og det gjør man ikke når man ikke engang er åpen for å vurdere konsekvenser, før man setter i gang et tiltak. Og når man heller ikke ser på at situasjonen akkurat nå er ganske ekstrem med all byggingen rundt Sæter - så er det ganske ignorant. Potensielt gambler man med liv.

Aksjoner mot bommen begrenser seg ikke til et geografisk område, og du kan anse både Bjarne, Finn og meg som en del av den pågående aksjonen. Den er også relativt godt organisert iom at jeg har engasjert samtlige barnehager i området (jeg eier en av dem), Hilde Sanness jobber med politikerne, alle foreldrekontakter ved skolen er informert - og samtlige foreldre ved alle barnehagene er informert. Bjarne var frem til litt siden i FAU ved Nordstrand skole, og Steinerskolen er informert. 

At du ikke har hørt om noe er ikke ensbetydende med at det ikke skjer.