La Skorga, Fossa og Hareima renne fritt

Quoted post

Gjest

#14

2014-06-14 18:01

Hva er dette? Stort sett er det folk fra andre steder i landet som signerer, ikke sunndalinger? Vil tro de har dårlig kunnskap og fakta om saken da de sannsynligvis kun har motstanderne sine synspunkt!

Replies

Carl S Bj

#15 Re:

2014-06-14 19:58:50

#14: Gjest -

Om du ser på navna, ser du at en stor andel av dem er utflytta sunndalinger eller har familietilknytning. Selvsagt ikke alle. Noen av dem har trolig vært her og blitt imponert av fossene.  Konkret vet jeg om flere som har vært her som mine gjester, og blitt imponert.

Mener du ellers at en som ikke bor i kommunen ikke er meningsberettiget i en sak som denne? Det standpunktet har jeg liten respekt for. Det dreier seg om nasjonal og internasjonal naturarv.

Fakta i saken kan alle skaffe seg ved å gå inn på konsesjonssidene til NVE, eller kommunens hjemmeside der høringsdokumentene er utlagt.  Hvor mye andre fakta har de sunndalingene som ikke har sjekket det jeg nevner, tør jeg spørre?

Og bruk gjerne navn neste gang. Det bør alle som skriver her.


Gjest

#20 Re:

2014-06-16 16:19:04

#14: Gjest -

Sunndalingene har vel i stor grad signert på papirlistene. Da er det naturlig at mange som bor andre steder signerer på nett-alternativet. -Og vi er mange med nær tilknytning til Sunndalen som ikke bor der fast. Mange bor borte noen år, men har tenkt seg heim etterkvart, og da helst til fosser i frihet.