Bevar lokalsykehusene med akutt- og døgnfunksjon!

Quoted post

Dr.H

#55 kvalitet eller kvantitet?

2014-02-04 14:07

jeg er medisinstudent som til sommeren er ferdig lege, som en del av studiet har man helse-politikk som fag. det å slå sammen sykehus for å skape større, BEDRE, sykehus er alfa og omega for kvalitet. det er sett i danmark, der var det også samme diskusjoner som er i norge nå, men idag er helsevesenet deres mye bedre. større sykehus betyr at f.eks kirurger blir mye bedre til å operere, si på et lite sykehus utfører de traumekirurgi noen få ganger i året, samles det til et sykehus (selvsagt med helikopterfunksjon), og at man er så uheldig man skulle ende på bordet, ville det ikke være det foretrukkent å ha en kirurg som gjør akkurat den type arbeid dag inn og dag ut? istedenfor små sykehus, hvor arbeidet er så varierende, at man egentlig ikke blir ekspert i noe????

Replies

Ida Eide Johansen

#56 Re: kvalitet eller kvantitet?

2014-02-04 16:01:50

#55: Dr.H - kvalitet eller kvantitet?

Kvalitet eller kvantitet sier du.