Fastleger skal ikke nekte abort

Quoted post


Gjest

#71

2013-10-04 09:28

 

Før noen av dere kommenterer her synes jeg dere skal sette dere på Universitetet, og ta utdanningen Medisin.

Så får dere se hva det vil si å ta abort, hvordan det utføres, og hva legen som utførte må tenke på når han/hun går hjem fra jobb.

Leger er også mennesker, med følelser som alle andre. Veldig lett for andre å tenke at de er roboter! Når du blir lege skriver du under på at du skal hjelpe mennesker. Ikke ta livet av de :-)

Dere aner jo virkelig ikke hva dere snakker om!

Til dere som vil ta abort fordi det ikke passet med barn nå, bruk kondom! Dere må tenke dere om før dere hopper i senga! Det finnes i dag så mange forskjellige prevangsjonsmidler!

 

Replies

Carina Rose
Gjest

#76 Re:

2013-10-04 10:08:32

#71: -

En lege kan nekte å utføre abort, men her er det snakk om hvorvidt de skal få lov til å nekte å henvise til abort.

Jeg har ikke studert medisin, men jeg studerer biologi og kjenner ganske godt til kroppen og utviklingen av fostre og hvordan forskjellige typer abort utføres.

Medisinstudent

#135 Re:

2013-10-07 14:14:22

#71: -

Jeg tar utdanningen professjonsstudie i medisin. Ja, vi er ikke roboter, men å la pasienter føle seg krenket. Vi vet ikke alltid hva årsaken til aborten er. Pasienter kan komme med ulike grunner, grunner hun kanskje ikke har lyst til å snakke om. Selvfølgelig er prevensjon viktig, og at folk ikke tenker klart er en ting, dette bør opplyses mer om! Men hvis et uønsket barn blir født, hvem kan si noe om livskvaliteten til denne ungen og moren til ungen. Moren kan ende opp med depresjon, som fører til at barnet kan bli deprimert og mer. At pasienten skal følge seg krenket på grunn av legen tro, er forkastelig. Vi velger dette yrket, ingen har sagt at du som lege må utføre aborten, det eneste du trenger er å henvise.