Fjern cannabis fra narkotikalisten legaliser nå!


Gjest

/ #3

2021-02-27 10:24

Min aller største bekymring er at det illegale markedet får fortsette. Derfor mener jeg at det aller beste hadde vært et «weed monopol» der stoffet er kontrollert med aldersgrenser som på vinponopolet. Da kan vi starte arbeidet mot et Samfunn med langt mindre kriminalitet og splittelse Bl.a. Dette tiltaket som nå diskuterer er kanskje et steg i riktig retning, men jeg er redd for at det også kan bli en dårlig mellomfase for noen. Jeg tenker da på dobbeltmoralen med at du kan ha 1 g med hasj i lomma, men det er ikke lov å selge det til noen. For å ha til eget forbruk synes jeg 1g er veldig høyt. Jeg håper virkelig de som vurderer dette ser at cannabis er en fredsbevarende rus samtidig som den kan brukes til mangt innen medisin. Vi skal ha respekt for rusavhengighet og for de menneskene som opplever dette som en hindring eller begrensning. Vi bør hjelpe disse medisinsk, men også tilrettelegge for en mindre kriminell tilværelse med rett helsepersonell i ryggen, dvs god oppfølging. Samfunnet må også bli bedre på å ta tak i årsaken til rusavhengighet. Vi må bekjempe fattigdom og sørge for at folk har tak over hode og en trygg tilværelse! 🙏🙏❤️❤️



Betalt annonsering

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker.

Lær mer ...