Flytt Adam hjem til fostermor Gro Mikalsen umiddelbart!


Gjest

/ #254

2016-03-08 10:53

Jeg skriver under da det er mitt fosterbarn det gjelder. Etter 14 år som hans fostermor kjenner vi hverandre inn og ut, på godt og vondt. Som mor og sønn, slik alle familier gjør. Det at mitt fosterbarn har spesielle behov gjør han bare unik og spesiell på sin måte. Og jeg elsker hver bit av ham, og alle hans sider. Men vi er en skjør liten familie, som trenger trygghet og stabilitet, kjente og vante ting, rutiner 24 timer i døgnet osv. De to siste årene har vi hatt BPA i hjemmet, hvor vi ser tydelige posetive forandringer hos "Adam", han blomstrer av å få bo hjemme 100%. Ved avlastningsbolig i 7-8 år og noen døgn per mnd hadde vi frustrasjon, sinne og utagering.. Noe vi ikke har hatt de to siste årene. Så derfor er denne saken og kontrakten en viktig brikke å få på plass i vår familie. Jeg har ingen fosterfar i huset som kan steppe inn, fosterbror er 22 år og har sin egen samboer. Han kan ikke pålegges å steppe inn. Men vi ønsker også at "Adam" som 18-23 åring skal få sitt eget bosted og aller helst med BPA i eget hjem 24 t i døgnet. Slik andre ungdom gjør i den alderen, men det skal planlegges, bli kjent periode på år og være trygt for "Adam" før han flytter. Det kunne vi ha hatt god tid på å planlegge og gjennomføre de neste 3 årene fra 15år til 18 år. Ingen 15 åringen skal oppleve noe slikt mot de foresattes vilje!! Takk til alle som skriver under, alle tilbakemeldinger og delinger. Jeg gir meg ikke.