NEI til Bom på Steinvågsbroen!!!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra NEI til Bom på Steinvågsbroen!!!-oppropet.


Gjest

#1

2014-05-19 16:32

skal jeg virkelig kommentere dette : Helt på TRYNET :(

Gjest

#2

2014-05-19 17:16

Om det er så gale at byen må ha bom, så sett den iallefall rettferdig til. Nørvasundet eller Lerstad/Åse vil være den mest rettferdige plassen ifht trafikkmengde og det pengene skal gå til. Men, jeg er bompengemotstander uansett.

Gjest

#3

2014-05-19 19:12

Signert!!!

Gjest

#4

2014-05-19 19:18

Når det blei vedtatt at det blei bompenger, så hadde eg innfunne meg med det. Men når ein steng ute heile Hessøya, og vi ikkje får nokon gode av bypakken, då skriv eg gjerne under mot bom på Steingvågsbrua. Sett bommane i direkte tilknytning til prosjekta, då blir det mest rettferdig!

Gjest

#5

2014-05-19 21:33

Tviler på at dette er juridisk lovelig med bom på Steinvågbrua så lenge det ikke er omkjøringsveier

Gjest

#6 Bom på Steinvågbrua

2014-05-19 21:35

Tviler på at dette er juridisk lovelig, siden der ikke er omkjøringsveier

Gjest

#7

2014-05-20 08:14

Ærlig talt hvorfor betaler vi veiavgift, bensinavgift og avgift på kjøp av bil
Det må da være en mulighet å bygge veier her og ikke bare på østlandet

Gjest

#8

2014-05-20 08:17

Dette blir for dumt.

Gjest

#9

2014-05-20 08:30

Vi har betalt ned bommen! Å da skal den ikke opp på nytt. Jeg vil isåfall bare kjøre forbi uten dårlig samvittighet for jeg kommer ikke til å betale en øre!!.. NEI TIL BOM!

Gjest

#10 Re:

2014-05-20 09:14

#9: -

Det har vel aldri vært bom på Steinvågsbroen?

Peorg

#11 Re: Nei til bom

2014-05-20 09:53

#4: -

Er det noe bedre at de som bor på Blindheim/Emblem blir stengt ute fra alt, og får beskjed om å dra til Langevågen for å handle? Eller at de som bor i Vika må betale for å besøke slekta på Åsestranda?


Gjest

#12

2014-05-20 14:29

signert
Gjest

#13 Nei til bom

2014-05-20 14:38

Å sette en bom på steinvågsbroa vil bare stenge oss som bor på hessa/skarbøvik osv inne... Hvorfor stenge en øy inne? helt på tryne.

Gjest

#14

2014-05-20 16:28

Toskette heile greia holder masse med dinna vegavgifta om ikkje dem klare seg på den og bensin avgiftene kan dem ta rennfart og ryke åt helvette!!!!!
Gjest

#15

2014-05-20 17:19

Jeg er av den mening at også de på Hessaøya må være med på å betale sin andel av pakken, som vil gavne alle som bor der. Med tiltakene som planlegges vil det bli mindre kødannelse og bedre forhold for gang og sykkelvei. Forstår at det virker meningsløs for den gruppen som ikke skal krysse brosundet, men dette vil også gjelde de innenfor som bor like utenfor bomgrensa og skal handle på Moa. Indre bydel må også betale sin del for å få bedre veier. Uten bomring blir alernativet at vi får ingen ting. For de som bor på Hessa og som jobber på Aspøya, er det ikke lengre at man kan sykle iallefall noen dager. Flere som jobber på sykehuset må gjøre dette året rundt fordi de ikke får parkeringskort. Man kan jo også vurdere å skifte til el-bil, som vil gavne miljøet, samtidig som man slipper parkeringsavgift. Så vil jeg anta at omseningen til Kiwi i Skarbovika går opp og tilsvarende ned på Rema ;)
Hessamann

#16

2014-05-20 20:41

Om problempunket for passering av Hellebroa nettopp er Hellebroa, så plasser no bommen på Hellebroa og ikke Steinvågsbroa. Det fører til at alle som passerer problempunktet må betale, også de som bor på Aspøya. Vi vil da hinde å splitte en skolekrets noe som gjør at kompiser kan treffe hverandre uten å betale avgift for det.
Trolig vil det også føre til at innbyggere på Aspøya lar bilen stå og går til byen som igjen frigjør parkeringsplasser. Vi på hessa må betale uansett så med denne løsningen blir alle som passerer knutepunktet belastet. Personlig ønsker jeg ikke bomstasjon, men skal den opp må den belastes alle de som bruker strekningen og pengene må ikke brukes på alt annet tull. Vedlikehold av Steinvågsbroa må også utføres men dette må selvfølgelig gjøres over det ordinære veibudsjettet da dette har vært en kjent faktor i lang tid.

Gjest

#17

2014-05-20 21:14

INGEN BOM PÅ STEINVÅGSBROA. STOPP GALSKAPEN..

Gjest

#18 Skuffende !!

2014-05-20 21:58

Koffor i alle dager må vi få det sånn ? Vi er et av verdens rikeste land, vi betaler mer enn nok i årsavgift osv.. Hadde Norge brukt pengene på veiene istedenfor å bruke de på annet tull eller sende de til utlandet, så hadde det sikker vært enklere.

Dette må vi da betale ekstra for ? Andre land i verden har mye bedre veier enn det vi har å framdeles slipper og betale bom penger ?

For de som jobber rundt Moa området og må reise hver dag gjennom byen osv innover blir dette helt på trynet med tanke på kostnader ?

Klarer ikke vi bedre enn og sette opp bommer for å få veiene bedre ? Latterlig visst ikke !!

Gjest

#19

2014-05-21 07:29

Noen som ser for seg Steinvågsbroa om vinteren, såpeglatt som vanlig, biler stopper opp for og betale og trafikk-køa blir laaaaaangt ut på Slinningen.