Endring av hundeloven "farlige/ulovlige hunder i norge

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Endring av hundeloven "farlige/ulovlige hunder i norge-oppropet.


Gjest

#1

2015-08-22 10:59

Jeg signerte på dette oppropet fordi jeg synes at det er latterlig at disse SÅKALTE "farlige" hunderasene skal være forbudt i Norge. Denne loven er laget for å få ned bittstatistikken i norge, men da disse rasene som blir trukket frem i hundeloven IKKE har vært på toppen av listen av bittstattistikken og bittstattestikken heller ikke har gått ned siden loven ble innført er det kanskje på tide å tenke andre løsninger enn å forby bestemte hunderaser. Jeg har de siste 3-4 år bodd i Spania og ønsker å flytte tilbake til Norge, det har jeg ikke mulighet til da jeg har en såkalt "farlig" hund, det er en pitbull/amstaff og er en super sosial og snill hund. Her i Spania må jeg ha en lisens for denne type hund og har også måtte møte til legetest for at de vil se at eieren er psykisk og fysisk i stand til å ta anvar for denne type hund, jeg har også vært nødt til å fremlegge vandelsattest for å få denne lisensen, dette synes jeg er en MYE bedre måte å gjøre det på, samt at man kunne innført et obligatorisk kurs for EIER av alle type hunder.