For et vennligere Oppdal sentrum.

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra For et vennligere Oppdal sentrum.-oppropet.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2016-05-24 13:54



Gjest

#2

2016-05-24 17:31

Mer grönska i sentrum - Ja tack!! Gärna med en lekplats för de minsta oxå : )

Gjest

#3

2016-05-24 18:09

Kortidsminnet, for ikke å si teflonminnet, hos enkelte aktører i næringslivet og arbeiderpartiet er utrolig. Noen vil kanskje huske antall dispensasjoner og tilpasninger, enkelte næringsaktører har fått fra fellesskapet hva gjelder trafikktilpasning og parkeringsplasser.

Jeg kan ikke alle, men spør meg: Bunnpris, Rema, Torgsenteret, Skifer Hotell, Domus, og NSB har alle i sine utbyggingstiltak fått innvilget dispensasjoner fra vedtatte reguleringsplaner og at fellesskapet Oppdal Kommune har brukt store resurser i form av gratis gratis planarbeid, reguleringsendring, dispensasjoner fra eksisterende reguleringsplaner, kjøp/leie av offentlig trafikk/parkeringsareal, langt utover det enkelte bedrifter med rimelighet kunne forvente.
Jeg er ikke imot kommunal tilrettelegging for bedriftene i sentrum, men nå har tiden kommet da noen av disse bedriftene til en viss grad går i seg selv og tar "markedskostnader" i form av både et grønnere og mer miljøvennlig sentrum.
Tomme parkeringsplasser er utrivelig og reduserer handelsbesøket!

Gjest

#4

2016-05-24 22:20

Fordi jeg er interessert i å få et mer trivelig sentrum , der folk kan være , og møtes. Sentrum bør ha rom for at folk kan møtes i uteområder også , ikke bare på kaffeer.
Parkeringsplasser er for 'døde ting' , men det er menneskene som skaper atmosfæren . Alle liker å være sammen med andre mennesker , spesielt i et trivelig miljø.

Gjest

#5

2016-05-27 12:29

Oppdal, er det et sted ?