selskapssjokolade

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra selskapssjokolade-oppropet.


Gjest

#1

2015-12-08 17:46

Utrolig lite respekt for norsk språk når bedrifter og etater gjemmer seg bak "grafiske hensyn" og gir blaffen i orddelingsregler.

Gjest

#2

2015-12-08 17:51

Disse logomenneskene klarer alltid doble konsonanter, plassere bokstavene rett vei (unntatt N og R i barneprodukter), får de fleste diftonger riktig, begår særdeling på stedet der ordet skulle vært delt.

Det virker da svært underlig at de feiler grovt på selve særdelingen.

Jeg velger å tro at dette primært skyldes slurv og ukunne heller enn kreativ design.

Gjest

#3

2015-12-08 18:28

Å skrive en ting og mene noe annet er vandalisme og hån av språket.

Gjest

#4

2015-12-09 09:54

Jeg mener hverdagsprodukter må gå foran med et godt eksempel på rettskrivning på produkt-emballasjen.