Krav til det nye Bystyreflertallet i Oslo: Avskaff Fattigdommen!


Gjest

#1

2015-09-28 07:15

Flott og viktig tiltak ! Har signert.

Gjest

#2

2015-09-28 07:26

Fordi fattigdom ikke er et Oslo problem, men landsdekkende!

Gjest

#3

2015-09-28 11:28

Økte satser som gir folk muligheten til å spare seg opp en økonomisk buffer som de har i bakhånd når ting ryker, eller helsa slår seg vrang og man trenger ( ekstra ) medisiner eller må hoste opp egenandeler, vil gi et enormt løft i rettning av et verdig liv, og vil også være med på å fjerne helsekøer siden glade folk er sunnere og mindre syke! Et annet grep som vil hjelpe enormt er gratis kollektivtraffikk. Sånn det er i dag har ikke folk råd til hverken å være sosiale, eller å komme seg til NAV og sosialkontoret ofte uten å snike... Å bøtelegge folk som i utgangspunktet ikke har råd til en billett engang skaper bare hodebry... Alle jeg kjenner som har hvert uheldige med helsen og havnet utenfor arbeidslivet, blir bare sykere og sykere på grunn av totalt ødelagt privatøkonomi og stress fra NAV om stadige bekreftelser fra leger og eksperter. NAV mener at dokumentasjonen ikke er bra nok, til tross for stadig forværret helse... Samt alle praktiske og følelsesmessige problemer og kriser som oppstår når privatøkonomien er helt ødelagt. Man blir ikke friskere av dette, det er påvist gang på gang at stress er ekstremt skadelig, og forkorter ofte folks liv... Folk har hverken , helse, tid, eller råd til å komme seg ut i jobb, uansett hvor tidlig de står opp om morgenen. Saksbehandler kan ikke nåes, og det eneste telefonabonementet som man kan ha til tross for inkassokrav er One Call, men dette abonementet har sperre på firesiffrede telefonnummer... Jeg syns det er serdeles spekulativt og smakløst at Sosialkontoret og Oslo Kommune oppererer med slike telefonnumre... Mulig dere sparer på det i form av at ferre som egentlig trenger sosialhjelp ikke har råd til å hverken ringe, eller komme seg til sosialkontoret uten å gå, ofte kjempelangt, og kanskje må man gå langs motorveier, eller krysse disse på en eller annen måte... Så det er mye å rydde opp i!! 


Gjest

#4

2015-09-28 15:18

hjelp din neste, uansett hvor du bor, bort med fattigdommen.

Gjest

#5

2015-09-28 16:44

Fordi det er viktig å bekjempe fattigdom.

Gjest

#6

2015-09-29 07:11

Oslo bør få en mer sosial og menneskevennlig politikk for utjevning, og ikke gjøre lavinntekts grupper fattige gjennom ublue bolig og tannlegepriser.

Gjest

#7

2015-10-01 12:54

Fordi jeg blir fattigere og fattigere. Kommunale leier stiger MYE fortere enn trygda. Jeg har elendig økonomi og blir drevet over på bostøtte til slutt. Jeg synes folk som har penger og råd til store, fine hus godt kunne betalt litt skatt, i stedet for å snylte på MEG! Jeg er sint og resignert. Ikke bra for helsen!

Gjest

#8

2015-10-07 11:30

Fattigdom går først og fremst utover barn, og skaper stigmatisering. Skal vi få et godt samfunn, er d viktig å dele på godene. Ellers er jeg redd d ender veldig dårlig, med mer hat, og vold. Skremmende å se hvor konflikt skye

Gjest

#9

2015-11-11 18:25

Jeg signerer gladelig på dette oppropet fordi det er på tide at våre folkevalgte FÅR OPP ØYNENE! De finner stadig på nye ting for å kunne ta mer penger fra de som allerede har lite. Kan de ikke ta fra de som HAR penger? Nei, for det inkluderer dem selv! Nemlig!! Våre "kjære" folkevalgte er, stort sett, en gjeng med egoister! De gir seg selv store lønnsøkninger, mens de som har lite bare blir fattigere og fattigere :-( Shame on them!