STOPP overmedisinering og feilmedisinering i psykiatrien.

Espen Øwre
Forfatteren bak dette oppropet

#1

2014-06-11 11:45

Prøv å del denne til så mange du kjenner. Jo flere signaturer dette oppropet får, dess mer oppmerksomhet vil det få fra media og beslutningstakere.
Bruk epost, Facebook, Twitter, Instagram, Google+, telefonen, sms, brevdue...Vi trenger signaturer!
Sammen er vi sterke!

Gjest

#2

2014-06-11 19:06

Alt for mange psykiatriske institusjoner behandler folk i blinde. De medisinerer, uten å vite hva de skal medisinere imot. For å vite hvordan man skal behandle det enkelte mennesket korrekt, må man vite/få avklart riktig diagnose(r)! Alt annet er uprofessjonelt og fryktelig galt!!

Gjest

#3

2014-06-11 19:58

STOPP galskapen før det ødelegger flere liv!

Gjest

#4

2014-06-12 05:59

Fekk min sønn ødelagt av ADHD medisin. Psykiatrien skulle få han frisk med psykofarm medisin, som bare gjorde hans psykiske problemer enda verre.Måtte ta en stor kamp for å få han ut av det. Har blitt helt ødelagt av disse medisinene.Ansvarlige viser bare ansvarsfraskrivelse selv om Helsetilsynet fastslo at alle lover og forskrifter var brutt.


Gjest

#5

2014-06-12 07:26

Alle som er født av en mor - har selvfølgelig rett til verdighet og respekt. Uansett hvor ubalansert et menneske kan bli som følge av ett eller annet, så har det krav på verdig og god behandling av andre mennesker! Og om en har det ille fra før - så er det jo ingen mening i å gjøre alt verre ? Det er jo usaklig, urimelig, uetisk, trist og forferdelig at menneskeheten ikke har kommet lenger. Det at vi gir helsepersonell myndighet til å behandle folk dårlig, er virkelig et stort paradoks !! Det er hinsides all fornuft og forstand. Og stikk i strid menneskers rett til et fullverdig liv... :( La oss kjempe for et samfunn der medmenneskelighet, empati, visdom og holistisk tankegang kan vise vei :)

Gjest

#6

2014-06-12 08:20

Det er trist at vi ikke har kommet lengre enn til at kostnadene er viktigere enn oppriktig interesse og omsorg for et medmenneske
drhardlove

#7

2014-06-12 08:22

Det er en skam at det å tjene på sin nestes nød, har blitt så systematisert.

Gjest

#8

2014-06-12 08:41

Det er jo håpløst hvis at folk skal være forsøkskaniber for medisiner og stoffer vi allerede vet endel om. Kanskje ikke nok, men hvis vi vet at noe er livsfarlig og gir alvorlige bivirkninger kan man jo ikke gi det i hendene på folk under 18. Hvis ikke forskning viser noe annet. Dessuten så må leger forstå at vi er forskjellige, selv om vi har mye likt i kroppen vår. Vi tåler forskjellig, men aller viktigst sykdommer og psykiske tilstander er ikke regnestykker. For behandling trengs det selvsagt individuelle løsninger som har personen som får utgitt medikamenter i fokus, og ikke på selve medisinen. Det holder ikke å komme med en løsning på problemet som lege, hvis det ikke kommer for pasientens beste. Medisinene på Apoteket skal ikke selge som best, men skal være til nytte for de som har behov og krav for det.
Stein Julius

#9 Psykiatriens galskap.

2014-06-12 10:18

Myndighetene burde opprette en "havarikommisjon" for å granske alle de havarerte livene i kjølvannet av pSYKiatrien. Ordet medisin om disse medikamentene burde ikke brukes da medisin er noe som gjør pasientene friske. Jeg ser mange mennesker som er ødelagt av kjemisk lobotomering. Unge mennesker som havner i klørne til pSYKiaterne har meget liten sjanse til å få et normalt liv.

Og for mange av disse menneskene er det en matintoleranse som forårsaker "psykiske" plager. Men det benekter pSYKiatrien på det sterkeste. Hørte et intervju med en pSYKiater for noen år siden, han fikk spørsmål om bivirkninger av disse "medisinene" de bruker. Svaret var sjokkerende; det spiller da ingen rolle overfor slike mennesker.
www.npif.no

Gjest

#10

2014-06-12 11:32

har signert og det er så viktig og håper mange gjør det.

Gjest

#11 Re:

2014-06-12 16:44

Velg alias

#12 Er vi alle vanvittige

2014-06-12 17:16

Jeg har skrevet brev til deg bent høye! Svaret var føre jul at dere beklaget min psykiatrisak... I brevet skrev du at dere skulle gå inn for medisinfrie tiltak... Og at det skulle bli mindre tvang, og frivillig å ta disse vanvittige farlige medikamentene.... Jeg måtte være på tvang i nesten tre år.... Siden jeg hadde ett fungsjonsfall måtte jeg være alvorlig sinnsyk... Psykiatrien tok kliniske undersøkelser... Nå beklager de at ikke di ble fulgt nøye opp..... Mine blodprøver viser anemi en infeksjon... Ekstrem b12 mangel som gir psykiatriske manifester..... Jeg fikk sizofrene diagnose.... Ble behandlet med 15 forskjellige antipsykotiske og trillafonsprøyter.... Klarte ikke opne kjeven .. Knabbet lutrygga rundt som en sumbi....vis jeg ikke svelget tablettene la di meg i belter... Di ville ta elektrosjokk på meg.... Dette klarte jeg så vidt å nekte..... Jeg måtte på senil utredning:((( de låste døra på rummet mitt så jeg ikke fikk ville.... Låste inn sengetøy og madrasser fra 10-20 hver dag.... Ingen pene damer her sa en psykiater... Vis han ville ha sex med meg... Var det ingen som trodde meg....... Ble kjørt i politibil med håndjern på meg.... Da ville jeg ikke ha mer av denne galskapen.... Jeg ble så syk av dette at jeg var redd for å dø.... Jeg spytte ut i 2 uker..... Ser du ikke hvor mye bedre du har blitt sa psykiaterne..... Der er galskap at jeg som pasient må lure så gale mennesker som disse behanlere.... Di sier i min erstatningssak at dette var en solid praksisav en behanling.... Igangsetting ble slettet fordi den var feil... Men psykiaterne sier at behandlingen var riktig????? Jeg fikk ME diagnosen i ettertid og b12 sprøyter.... Har fått mitt normale liv tilbake..... Jeg mista jobb sertifikat ble frarøve 3 år av mitt liv...... Psykiatrien ser bare psykiatriske symtomer.... De finner på usanne ting.... De skriver det motsatte av det du sier..... De spurte meg om min far hadde forgrepet seg på meg sexuelt.... NEI sa jeg TYDELIG..... Men da skrev di at di hadde mistanke til dette...... De prøver og finne usanne argumenter til at du er sinnsyk..... Jeg ble betraktet som alvorlig sinnsyk..... Men man klarer vel ikke kjøre en så vanskelig sak vis man var det???? Psykiatrien er det mest skremmende og vanvittige jeg har kjempa mot noen gang..... Stå på Espen vi skal klare og få en slutt på denne GALSAP........tone b Olesrud

Gjest

#13

2014-06-12 18:34

Självklart skriver man på

Gjest

#14

2014-06-12 19:14

Det er virkelig på tide at det blir tatt opp.Alt for mange går på medisiner for lenge i tillegg at de får for mye.Ingen blir friske av medisiner for sin psykiske helse, den bare demper symtomene og mange får alvorlige bivirkninger.

Gjest

#15

2014-06-12 20:02

Selv vært der så vil at folk skal få øynene opp for den slags ødeleggelse av et vakkert menneske som rett og slett kanskje bare trenger sjeletrøst og å bli hørt istede for å bli medisinert ned til å bli likegyldig og ikke bry seg om noe!

Gjest

#16

2014-06-12 20:33

Etter å ha fulgt en gammel mamma i 1 år hvor medisinering har vært prøvd ut på alle mulige måter er det ikke vanskelig å skrive under på det her. Det ligger stor makt hos de som mener å vite hva som er best.

Gjest

#17

2014-06-13 18:18

Viktig.

Gjest

#18

2014-06-13 19:17

På dette området må myndighetene ta et kraftak. Vi har ingen å miste.

Gjest

#19

2014-06-13 23:23

Så flott at noen tar opp denne problematikken. Alt for mange pasienter får ikke den hjelpen de trenger og blir sendt hjem med piller. Disse har ofte bivirkninger som gjør at pasienten føler seg enda værre. Dette løser ikke problemet, her trenger man tid og tålmodighet og gode samtaler. Dette kan faktisk snu en person til å begynne å tenke positivt. Stå på, på tide at dette får litt oppmerksomhet i media!!!


Gjest

#20 Re: bra

2014-06-14 22:36

#19: - Dette har gått altfor langt. Vi har ikke lov tilog miste flere liv til disse farlige pillene. Hva tenker disse legene med?

 


Gjest

#21

2014-06-16 17:51

Godt noen tar tak i dette. Mange triste skjebner i psykiatrien.

Gjest

#22

2014-06-17 15:52

Syns det er en skandale at det er så mange bivirkninger

Gjest

#23

2014-06-18 18:56

Jeg tror det hadde vært lurt å tone ned språkbruken enkelte steder, for å ikke skremme vekk folk fra å skrive under. Da tror jeg flere ville skrevet under. Grunnen til at jeg sier det er at jeg selv jobber i psykiatrien så det er litt vanskelig å skrive under når dere bruker så harde ord, men skrev under likevel, det er en utrolig viktig sak.

Gjest

#24

2015-05-04 18:07

Aller først, kondolerer så mye.
Dernest, pyskriatrien er en skamplett. Dårlig, nedlatende behandling. Pårørende blir holdt utenfor. Barn av pasienter får ikke informasjon eller vite om sine rettigheter. Svært lite informasjon om sykdom og medisiner. Alvorlige bivirkninger som feks selvmordstanker og paranoia. Overmedisinering. Tvang. Belter. Klager avslått av både NPE og rettsvesenet. Overtramp kommer i mange former. Svært lite har forandret seg siden psykriatriens begynnelse.

Gjest

#25

2016-07-16 16:06

Fordi jeg er en pasient som er utsatt for overmedisinering..og leter fortvilet ette hjelp...