Avlysning av eksamen 2022

Denne underskrifts kampanjen er for å avlyse vidergåendes eksamener i 2022. De to siste årene har det ikke vært holdt eksamen grunnet covid-19 situasjonen. I år blir det mest sannsynlig holdt eksamen fordi man tenker at situasjonen kan bli bedre nå som mange har fått vaksinen, men eksamen burde fortsatt bli avlyst fordi det er 2003-kullet som går sitt siste år i år og 2003-kullet har like mye om ikke mer grunnlag til å få eksamen avlyst enn det de to tidligere kullene har. 2003-kullet har faktisk ikke hatt ett vanlig år på vidergående og har ikke hatt eksamen siden 10.klasse, og derfor blir det veldig urettferdig og ulogisk at de skal måtte ha eksamen som setter et grunnlag på om de kommer inn på sitt drømme studie eller ikke. Spesielt når mange fra 2003-kullet må konkurrere om studieplass med 2002-kullet som har hatt et friår og som ikke har hatt eksamen som har påvirket deres standpunkt positivt. Vær med i kampen mot eksamen 2022 og gjør rettferd i verden.

Ved å signere gir jeg Hanne Katrine fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.