STOPP boligutbygging i Røkebergskauen!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Signaturer, avisartikkel, og om utbyggers "grønne" innpakning

2022-05-23 12:13:22

Vi er veldig glade for at antall underskrifter har økt kraftig.  Fortsett å dele oppropet med alle dere mener kan ha interesse av dette.

Vil samtidig minne om gruppa vår på Facebook, og håper at så mange som mulig vil melde seg inn der også:

Søk opp "STOPP rasering/boligutbygging i Røkeberg-skauen" eller bruk denne linken:

Vi kan rett og slett ikke finne oss i at man bare tar seg til rette og meier ned skauen for boligutbygging (artikkel i Eikerbladet og DT mandag 16.mai):

Utbyggerfirmaet som står bak dette fossror i media, men vi gjennomskuer dem.  Det vil ikke bli beholdt stier og tråkk dersom anleggsmaskinene kommer, vi vet hvordan det så ut i lange tider da de startet det som ble kalt skogsdrift der oppe.  "Det skal ryddes opp" - stod det.  "Det ser fortsatt ikke ut, er vårt svar!" Forsøket på å retttferdiggjøre prosjektet ved å bruke "grønne" ord som "bærekraftig", "kortreist" og "grønne lunger" er bare flott innpakningspapir rundt noe som egentlig bare er ei real drittpakke.

Vi kan ikke akseptere at den rolige, fine skauen blir ytterligere rasert; at stillheten ersattets med bråk, musikk, skrål og motordur, at trær, sopp, blomster og andre vekster erstattes med boliger og thujahekker, stiene med asfalt og innfartsparkeringer, og dyrelivet med brunskogsnegler.

Man får heller fortette i sentrum, så får de legge tilrette for kortreiste grønnsaker og bikuber på taket der istedet, for vi vil beholde vår "kortreiste" natur som den er, uten innblanding fra folk som kun tenker profitt.

Ja til friluftsliv og god folkehelse - NEI til rasering av skauen!

Josefine Solbakken

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.