Ny Norsk lov om obligatorisk vegan- og vegetar tilbud i offentlige bygninger.

I 2016 samlet en petisjon fra Portugal Vegetarian Society (Associação Vegetariana Portuguesa) over 15 000 signaturer, for å gjøre det obligatorisk for alle offentlige institusjoner og spisesteder å servere minst én, om ikke flere veganske og vegetariske retter. I fjor ble denne loven endelig lovliggjort og implementert av det portugisiske parlamentet. Siden har alle skoler, kantiner, universiteter, sykehus, fengsler og alle andre offentlige bygninger servert plantbasert mat.

Norge må bidra til å bane vei til en bedre fremtid og implimentere en tilsvarende lov.  Dette vil fremme mangfold av spisevaner og oppmuntre flere mennesker til å velge vegetariske og veganske alternativ ettersom det blir mer tilgjengelig.

Lovens natur vil også ha en betydelig innvirkning på helse, dyr og miljø i det lange løp.

Ved å signere godkjenner jeg at Nina Linge kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.