Nei til nedleggelse av ungdomstrinnet på Dyrløkkeåsen skole

En av Norges beste ungdomsskoler vurderes nedlagt.

14. juni skal kommunestyret i Frogn behandle forslag om nedleggelse av ungdomstrinnet på Dyrløkkeåsen skole. Dette vil gå ut over alle nåværende og fremtidige ungdomsskoleelever i Frognskolen.

Konsekvensene vil være:

Mindre valgfrihet, lite mulighet for å bytte skole. Elever som av ulike årsaker har behov for skolebytte, må velge den private ungdomsskolen i Frogn eller reise ut av kommunen. Vi frykter at mindre valgmulighet vil gå ut over sårbare ungdommer som ikke har mulighet til å velge privatskole eller å reise ut av kommunen.

Det blir enda trangere på Seiersten. Realiteten blir overfylte klasserom, store klasser,  dårligere tilgang på spesialrom og store uoversiktlige miljøer.

Lærerstaben ved ungdomstrinnet flyttes til Seiersten/andre skoler. Faglærere som benyttes både på ungdomstrinnet og mellomtrinnet flyttes. Overgangen mellom barneskole og ungdomsskole kan bli vanskeligere for mange elever.

Vi frykter at elevene våre får et betydelig svekket skoletilbud.

Støtt oppropet vårt og signer her.

dyrløkkeåse_småfoto.jpg

FAU Dyrløkkeåsen skole    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godkjenner jeg at FAU Dyrløkkeåsen skole kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.