Nei til nedleggelse av Davanger skole

Det vises til ny skolebruksplan som nå er sendt på høring. På vegne av FAU vil vi uttrykke stor misnøye med rådmannens forslag til nedleggelse av Davanger skole. På generelt grunnlag vil vi påstå at en slik nedleggelse er i strid med Kommuneplanens samfunnsdel (2015-2030), som har til mål å styre kommunens utvikling frem mot 2030. En nedleggelse vil også være til enorm ulempe for eksisterende bebyggelse, samt fremtidig utbygging i området. Aller størst vil ulempene for skolens- og bygdens barn være, som ved en nedleggelse går fra sine trygge rammer, til bussbytte på Ravnanger terminal.

Davanger som bygd står sammen i denne saken, og vil kjempe for identiteten til bygden.

Christine O. Ullestad, FAU Davanger skole    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godkjenner jeg at Christine O. Ullestad, FAU Davanger skole kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.