Ja til et statlig ildsjelstipend!

Slik vi alle år har hatt Statens arbeidsstipend for kunstnere trenger vi også et tilsvarende levevennlig stipend for andre typer ulønnet arbeid. Statens ildsjelstipend skal være et stipend for søkere som driver med kulturarbeid, er engasjert i frivillighet, får i gang nabolagsaktiviteter, arrangerer loppemarkeder, konserter, gatefester eller rydder stier for gamle stokker.

Det samfunnet vi lever sammen i i dag er i stor grad preget av jobb og økonomisk profitt. Tiden vi har i hverdagen er knapp til ro for å tenke på oss selv, menneskene vi lever sammen i og naturen vi bor i. Vi trenger et ildsjelstipend slik at vi kan få til dette uten å måtte trenge et stort overskudd av penger og tid.

Christa Barlinn Korvald    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godkjenner jeg at Christa Barlinn Korvald kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.